مدیرعامل آب منطقه ای تهران از رهاسازی آب ذخیره سازی شده پشت سد لتیان از امروز با دبی 25 مترمکعب در ثانیه به منظور پیشگیری از بروز سیلاب خبر داد.

آب سد لتیان با هدف پیشگیری از بروز سیلاب رهاسازی شد

سلامت نیوز: مدیرعامل آب منطقه ای تهران از رهاسازی آب ذخیره سازی شده پشت سد لتیان از امروز با دبی 25 مترمکعب در ثانیه به منظور پیشگیری از بروز سیلاب خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز، «محمدرضا بختیاری»در گفت وگو با ایرنا افزود: ذخیره مناسب برف در بالادست این سد و برودت هوا از آغاز سال تاکنون، پیش بینی می شود با گرم شدن تدریجی هوا، حجم قابل توجهی سیلاب را مشاهده کنیم.
به گفته این مقام مسئول، آب سد لتیان از امروز با هدف مقابله با سیلاب، به میزان 25 مترمکعب در ثانیه رها سازی شد.
وی اظهار داشت: پیش از این آزادسازی آب سد امیرکبیر در تاریخ 20 فروردین و سد کرج در هفته گذشته انجام شد و بخشی از آب رهاسازی شده، صرف تغذیه مصنوعی آبخوان ها خواهد شد.
مدیرعامل آب منطقه ای تهران پیش بینی کرد، تا پایان خردادماه امسال سدهای تامین کننده آب تهران (بجز سد لار که دچار مشکل فرار آب است) سر ریز شوند.
وی خطاب به شهروندان و گردشگران، خواستار آن شد تا از قرار گرفتن در مسیر رودخانه ها و اطراق کردن در اطراف آنها پرهیز کنند، تا از بروز هرگونه حوادث جلوگیری به عمل آید.
بختیاری گفت: رودخانه های شهرستان فیروزکوه و همه رودخانه های شمال تهران از جمله کن، دارآباد و فرحزاد دارای زمینه سیلابی هستند و یادآور شد، سال گذشته در همین زمان حجم ذخیره آب پشت سدهای تهران 702 میلیون مترمکعب بود، اما امسال از نظر ذخیره برف، وضعیت بهتری وجود دارد که ناشی از برودت هوای آغاز سال است.
این مقام مسئول روز گذشته از وجود حجم 700 میلیون مترمکعبی آب پشت سدهای پنجگانه تهران خبر داد و گفت: 42 درصد حجم این سدها پر شده و در مقایسه با سال گذشته تغییر محسوسی نداشته است.
به گفته بختیاری، اکنون 294 میلیون مترمکعب آب پشت سد طالقان، 141 میلیون مترمکعب پشت سد امیرکبیر، 183 میلیون مترمکعب آب در سد ماملو، 24 میلیون مترمکعب پشت سد لار و 58 میلیون مترمکعب آب در سد لتیان جمع آوری شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha