سه‌شنبه ۱۸ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۳
کد خبر: 21048

در پی قرار گرفتن وضعیت آلودگی هوای تهران در وضعیت «هشدار»، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی توصیه‌های پیشگیرانه بهداشتی به مردم ارائه داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مركز سلامت محیط و كار، به افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی، ریوی و تنفسی و همچنین سالمندان، كودكان و زنان باردار توصیه شده است از قرار گرفتن طولانی مدت در فضای باز پرهیز كنند زیرا باعث افزایش احتمال تشدید علائم تنفسی در افراد حساس و مبتلا به آسم ریوی، و همچنین تشدید بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد مسن می‌شود.
این گزارش حاكیست: افراد از وسایل نقلیه عمومی استفاده كرده و از ترددهای غیرضروری خودداری كنند. مركز سلامت محیط و كار همچنین استفاده از ماسك مناسب (از جنس فیبر) را به مردم توصیه كرده است.
این گزارش اضافه می‌كند: با توجه به این كه ذرات ریز ناشی از آلودگی هوا روی سطح پوست می‌نشینند، بنابراین هنگام شستشوی دست و صورت از آب خالی استفاده نكنند، زیرا این ذرات در صورت آمیخته شدن با آب، ماده اسیدی ضعیفی را ایجاد می‌كند كه به مرور باعث پیری زودرس پوست می‌شود.
در این گزارش همچنین توصیه شده است: در هنگام بروز پدیده آلودگی هوا، از خوردن فست‌فودها (غذاهای آماده) و مواد غذایی حاوی مواد نگه دارنده مثل چیپس و انواع كنسرو به دلیل ایجاد آلرژی خودداری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha