دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 210489

شیوع گسترده چاقی و افزایش تعداد مبتلایان به این عارضه بازار خرید و فروش داروها، جوشانده‌ها و وسایل کاهش وزن را چنان داغ کرده که این روزها شاهد تبلیغ گسترده انواع جوشانده‌ها و مواد خوراکی یا دارویی جدید هستیم. در میان این تبلیغات رنگارنگ معمولاً آن دسته‌ای که منشأ گیاهی دارند، بی‌خطر فرض می شوند و طرفداران بیشتری نیز برای خود دست و پا می‌کنند.

قهوه سبز شاه کلید لاغری است؟

سلامت نیوز:شیوع گسترده چاقی و افزایش تعداد مبتلایان به این عارضه بازار خرید و فروش داروها، جوشانده‌ها و وسایل کاهش وزن را چنان داغ کرده که این روزها شاهد تبلیغ گسترده انواع جوشانده‌ها و مواد خوراکی یا دارویی جدید هستیم. در میان این تبلیغات رنگارنگ معمولاً آن دسته‌ای که منشأ گیاهی دارند، بی‌خطر فرض می شوند و طرفداران بیشتری نیز برای خود دست و پا می‌کنند.


به گزارش سلامت نیوز، ایران نوشت: «قهوه سبز» یکی از خوراکی‌هایی است که این روزها به‌عنوان شاه کلید کاهش وزن معرفی می‌شود. اما براستی این نوشیدنی چقدر در کاهش وزن مؤثر است؟ دکتر محمد هاشمی در پاسخ به این سؤال « ایران» می‌گوید: قهوه سبز پدیده یا محصولی جدید نیست. در واقع قهوه سبز پس از فرآوری به دانه‌های قهوه‌ای تبدیل می‌شود که بیشتر ما هر روزه استفاده می‌کنیم.

رئیس انجمن پیشگیری از چاقی در ادامه می‌افزاید: دانه‌های قهوه فرآوری نشده حاوی آنتی اکسیدان فراوانی هستند. از این‌رو در تنظیم فشار خون و کاهش قند خون نقشی چشمگیر دارد. از سوی دیگر این دانه‌های سبز رنگ می‌توانند سوخت و ساز بدن را افزایش دهند و در چربی سوزی و کاهش وزن هم مؤثر باشند؛ البته این بدان معنا نیست که شما می‌توانید با مصرف بی‌رویه قهوه سبز و بدون ورزش یا پیروی از رژیم غذایی استاندارد به وزن مطلوب خود برسید. زیاده روی در مصرف قهوه سبز می‌تواند شما را به مشکلات مختلفی نظیر روده تحریک پذیر و ریفلاکس دچار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha