رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: خلاء مدارای اجتماعی در جامعه، مشکلات و آسیب های اجتماعی زیادی در کشور ایجاد کرده است.

بروز آسیب های اجتماعی در خلاء مدارای اجتماعی/نگاه قیم مآبانه به مسائل اجتماعی

سلامت نیوز:  رئیس انجمن مددکاری اجتماعی ایران گفت: خلاء مدارای اجتماعی در جامعه، مشکلات و آسیب های اجتماعی زیادی در کشور ایجاد کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، سیدحسن موسوی چلک روز دوشنبه در سی و دومین همایش روز ملی مددکاری اجتماعی با موضوع «مددکاری اجتماعی و مدارای اجتماعی» با اشاره به شعار امسال تحت عنوان مدارای اجتماعی، افزود: مدارای اجتماعی تک بعدی نیست که فقط مددکار بخواهد آن را در جامعه نهادینه کند.


وی خاطرنشان کرد: وجود 15 میلیون پرونده قضایی در کشور نشان می‌دهد که بطور قطع مدارای اجتماعی در کشور، ضعف دارد که مردم دادگاه و کلانتری را به مداخلات دیگر، ترجیح می‌دهند.


وی تصریح کرد: افزایش آمار طلاق و خشونت‌های خانگی مانند همسرآزاری نشان از ضعف مدارا و کاهش آستانه تحمل در جامعه است.
رئیس دفتر عملکرد سازمان بهزیستی با اشاره به 17 هزار کشته در سال ناشی از تصادفات، گفت: عوامل مهم تصادف یعنی سبقت و سرعت غیرمجاز به ضعف مدارای اجتماعی بازمی گردد.


وی اضافه کرد: مدارای اجتماعی به معنای به رسمیت شناختن حقوق افرادی است که مانند ما نیستند.
رئیس انجمن مددکاری اجتماعی گفت: مدارای اجتماعی با بخشنامه، نهادینه نمی شود بلکه آموزش های مربوط به آن باید از دوران کودکی نهادینه شود.
چلک با تاکید بر ممنوعیت نگاه قیم مآبانه به مسائل اجتماعی، افزود: آنجا که گفتیم چه بپوشید، خروجی آن گسترش آسیب های اجتماعی می شود.
وی ادامه داد: محبت و مهربانی می تواند جای ستیز و جنگ را بگیرد و مددکاران دنبال صلح و آرامش هستند.


گفتنی است در این همایش از شهیندخت مولاوردی معاون زنان و خانواده رئیس جمهور، انوشیروان محسنی بندپی رئیس سازمان بهزیستی و محمد باقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه از سوی انجمن مددکاری اجتماعی تقدیر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • محمد نفیسی ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۴/۱۶
    0 0
    واقعیت این است که در دنیای امروز پنجره تلویزیون در داخل آپارتمان های کوچک تنها روزنه ایست که کودکان را به دنیای خارج از خانه پیوند میدهد . امروز صبح ساعت ۸.۳۰ دقیقهمن برای دقایقی تلویزیون کانال ۶ را نگاه میکردم آنچه دیدم اینست یک متو بدون سرنشین سیاه رنگ با سرعت به تخته سنگی خود ومتلاشی شد .درنمائی دیگر یک تک درخت خژان زده که دو باریکه پارچه قرمز از ان آویزان بود وباد آنها را به آرامی تکان میداد و در نمای بعدی شعله های اتش ودر کننا آن یک دست قطع شده وخونی که روی زمین ریخته ‌ بفرمایید این صحنه ها روی من پیر مرد ایجاد نفرت وسختی قلب میکند با نکاه ظریف یک کودک چه میکند وچه آسیبی به بار میاورد خدا میداند که این تلویزیون ویرانگر ترین بمب است در داخل خانواده که خشونت وروح جنگ طلبط را در رگ کودکان ما تزریق میکند ومنجر به اسیب های اجتماعی فراوان میگردد