دوشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
کد خبر: 210536

یکی از مشکلات رایج در دوران قاعدگی که بیشتر زنان از آن شکایت می‌کنند، بروز نفخ در این دوران است که رعایت برخی از نکات تغذیه‌ای در زمان قاعدگی می‌تواند به کاهش این مشکل کمک کند.

با نفخ دوران قاعدگی چه کنیم؟

سلامت نیوز: یکی از مشکلات رایج در دوران قاعدگی که بیشتر زنان از آن شکایت می‌کنند، بروز نفخ در این دوران است که رعایت برخی از نکات تغذیه‌ای در زمان قاعدگی می‌تواند به کاهش این مشکل کمک کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از زندگی آنلاین، دکتر پیام فرح‌بخش؛ متخصص تغذیه و رژیم درمانی، در مورد نفخ دوران قاعدگی گفت: «بسیاری از خانم‌ها در دوره پریود یا قاعدگی خود، دچار اختلالات متعددی می‌شوند.

به عنوان مثال ممکن است تغییرات خلقی پیدا کنند، روحیه خود را از دست بدهند و به سمت افسردگی بروند.

یا اینکه دچار علائم گوارشی شوند. نفخ دوره قاعدگی، یکی از علائم شایع در این دوران است که ممکن است خانم‌ها با آن دسته پنجه نرم کنند و چون این دوره باروری و قاعدگی طول می‌کشد، اگر این علائم پابرجا باشند، بسیار آزاردهنده است».

وی افزود: « بهتر است خانم‌ها بدانند که برای کمتر دچار شدن به این عوارض باید چه کار بکنند.

یکی از راهکارهای خیلی خوب که می‌توانیم توصیه کنیم، این است که افراد باید از غذاهای نفاخ در این دوران خودداری کنند و کمتر از آنها استفاده نمایند.

به عنوان مثال می‌دانیم که حبوبات از جمله مواد غذایی بسیار نفاخ هستند و شخص را می‌توانند اذیت کنند.

حالا اگر فردی در دوره قاعدگی می‌خواهد آبگوشت یا آش حاوی نخود و لوبیا بخورد، حتما توصیه می‌شود که حبوباتش را کمتر استفاده کند و همچنین این حبوبات را 24 ساعت خیس نماید و 2-3 بار آب آن را عوض کند تا نفخ حبوبات گرفته شود و از این بابت کمتر دچار مشکل شود».

دکتر فرح‌بخش در پایان اظهار داشت: «مصرف بیش از حد فیبرها هم می‌تواند باعث نفخ شود.

در این دوران بهتر است افراد سبزیجات مورد استفاده را بخارپز نمایند که کمتر دچار نفخ شوند.

از توصیه‌های خوب دیگر این است که افراد حتما فعالیت فیزیکی را داشته باشند. چون وقتی فردی روزانه حدود 30 دقیقه پیاده‌روی داشته باشد، حرکات بدن باعث کاهش علائم نفخ می‌شود».

 



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha