رئیس سازمان بسیج پزشکی کشور، با اظهار گلایه شدید از عملکرد صدا و سیما در بحت پیشگیری از حوادث تلخ در کشور گفت: متاسفانه صدا و سیما تنها بعد از رخ دادن حوادث ناگوار، برای منتشر کردن اخبار سیل و زلزله پای کار است.

انتقاد از علمکرد ضعیف صدا و سیما در حوادث و بلایا

سلامت نیوز:رئیس سازمان بسیج پزشکی کشور، با اظهار گلایه شدید از عملکرد صدا و سیما در بحت پیشگیری از حوادث تلخ در کشور گفت: متاسفانه صدا و سیما تنها بعد از رخ دادن حوادث ناگوار، برای منتشر کردن اخبار سیل و زلزله پای کار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس نشست خبری هشتمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا با شعار شناخت خطر در حوادث و بلایا توسط سازمان بسیج جامعه برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمد رئیسی زاده رئیس سازمان بسیج پزشکی کشور و فوق تخصص جراح عروق و تروما با اطهار تاسف و تسلیت به مناسبت جان باختن 48 نفر از هموطنان در حادثه سیل آذربایجان گفت: این حادثه تلخ، نمونه دیگری از عدم درک مفهوم خطر توسط مردم و مسئولان بود، زیبنده کشور ما نیست که با یک سیل 48 نفر را از دست دهیم.

وی افزود : آموزش در حوادث و خطر یک بحث بنیادین است که باید جدی گرفته شود، متاسفانه هم اکنون مردم ما آگاهی ندارند که به طور متال در هنگام بارندگی نباید از مسیر آبراه رد شوند یا یک رگبار در بالادست میتواند منجر به سیل شود.

رئیس زاده اضافه کرد : این کنگره که 2 تا 4 اردیبهشت ماه برگزار می‌شود، نزدیک به 14 سال است که به صورت مستمر، بالنده و رو به رشد توسط سازمان بسیج پزشکی کشور اجرایی شده است.

وی گفت: در سال دوم اجرای این کنگره و در زمان زلزله بم، موضوع مدیریت بحران در کشور و لزوم مدیریت حوادث در کشور را مطرح کردیم و پیشنهاد این سازمان را ارائه نمودیم که 3 سال بعد این موضوع محقق شد، در حقیقت تشکیل سازمان مدیریت بحران از نتایج کنگره دوم ما بود.

رئیسی زاده گفت : همچنین ماحصل کنگره 4،طراحی رشته های مرتبط با مدیریت بحران و شکل گیری رشته phd سلامت در حوادث و بلایا بود.

وی گفت : خصوصیت کنگره 8 که آن را از کنگره های قبلی متمایز میکند این است که صفر تا صد کار به صاحبشان امر در حوزه تخصصی سپرده شده و بیش از 120 نفر از دانشجویان دکتر و فوق دکترا کارهای دبیرخانه این کنگره را انجام میدهند. همچنین تمامی افرادی که در این کنگره حضور پیدا میکنند از اساتید و دانشجویان این رشته هستند.

رئیسی زاده گفت : شکل گیری گروه کودک و نوجوان برای فرهنگ سازی و آشنایی این رده سنی با حوادث و خطرات جامعه، از دیگر خصوصیات این کنگره است.

وی افزود : این کنگره ما حصل کار تخصصی یک سال و نیم، 120 نفر از دانشجویان و اساتید در حوزه حوادث و بلایا است.

رئیسی با اطهار گلایه شدید از عملکرد صدا و سیما در بحث پیشگیری از حوادث تلخ این چنین در کشور گفت: متاسفانه صدا و سیما در بحث پیشگیری به شدت ضعیف عمل می‌کند و بعد از رخ دادن حوادث ناگوار، برای منتشر کردن اخبار سیل و زلزله پای کار است و کمترین توجه را به بحث علمی حوادث و بلایا می‌کند.

وی اضافه کرد: این عملکرد صدا و سیما ناشی از عدم درک مدیران آن‌ها و تعاملات مداران سطح پایین آن‌ها است.

رئیس سازمان بسیج پزشکی کشور ادامه داد: وقتی بسیج جامعه پزشکی عملکرد ضعیف ارگان‌های دولتی در بحث حوادث را می بیند وارد میدان می‌شود زیرا اگر این کار  غیر از بسیج در اختیار ارگان‌های دولتی بود چندین بار کفن پوسانده بود.

رئیسی‌زاده گفت: در این کنگره از تمام کسانی که مدیریت امدادی کشور نقش دارند همچون سازمان مدیریت، هلال احمر و شهرداری‌ها دعوت به حضور کرده‌ایم.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha