دبیر اجرایی هشتمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا با اشاره به آمار بالای فوتی های سیل اخیر گفت: مردم اطلاعات چندانی از فاصله گرفتن فوری از محل های وقوع بلایای طبیعی از جمله سیل ندارند و این موضوع آمار تلفات را افزایش می دهد.

افزایش تلفات با ادامه حضور در محل وقوع سیل/ مردم اطلاعات کافی درباره خطرات بلایای طبیعی ندارند

سلامت نیوز:  دبیر اجرایی هشتمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا با اشاره به آمار بالای فوتی های سیل اخیر گفت: مردم اطلاعات چندانی از فاصله گرفتن فوری از محل های وقوع بلایای طبیعی از جمله سیل ندارند و این موضوع آمار تلفات را افزایش می دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، محمد رئیس زاده روز دوشنبه در نشست خبری هشتمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا با ابراز تاسف از کشته شدن بیش از 40 نفر در سیل استان های شمال غرب و غرب کشور افزود: متاسفانه هنوز مردم و دانش آموزان یاد نگرفتند در زمان خطر چه کنند و به نوعی آموزش شناخت در خطر را نمی‌دانند، بنابراین فوت و مفقودی 48 نفر در یک سیل بسیار تاسف‌بار است و باید شناخت خطر در بلایا در بین مردم افزایش یابد.
وی تصریح کرد: نباید تب و تاب سیاست و انتخابات اتفاقات سیل اخیر را کم‌رنگ کند.


رئیس زاده گفت: مردم آگاهی ندارند وقتی دو روز بطور مداوم بارش باران ادامه می یابد نباید در آن مسیر حرکت و رانندگی کنند.
وی عنوان کرد: هشتمین کنگره بین المللی سلامت در حوادث و بلایا با شعار شناخت خطر از 2 تا 4 اردیبهشت در همایش‌های رازی تهران برگزار می شود.
وی گغت: از سال 82 تاکنون این کنگره برگزار شده است و نتایج آن برای سیاستگذاران برای نهادینه کردن علم بحران مورد توجه قرار گرفت، بطوریکه در نهایت سازمان مدیریت بحران با پیشنهاد این کنگره و با پیگیری بسیج جامعه پزشکی تشکیل شد.


وی با اشاره به این که نتایج خوبی از کنگره‌های گذشته سلامت در حوادث و بلایا به دست ‌آمده است،‌‌ گفت: در این دوره سعی داریم با بکارگیری نوآوری‌های جدید به استقبال جامعه علمی و عملیاتی سلامت در بحران برویم.


رئیس زاده گفت: قرار است در این دوره فرهنگ سازی برای کودکان و نوجوانان، مشارکت مردم و نهادهای مردم نهاد مورد تاکید واقع شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha