دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حادثه سیل در آذربایجان شرقی و وارد آمدن خسارات جانی و مالی به برخی از مناطق این استان گفت: بیشتر روستاهای کشور در برابر حوادث غیرمترقبه از جمله سیل آسیب پذیر هستند.

آسیب پذیری روستاها دربرابر حوادث غیرمترقبه بالاست

سلامت نیوز:  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به حادثه سیل در آذربایجان شرقی و وارد آمدن خسارات جانی و مالی به برخی از مناطق این استان گفت: بیشتر روستاهای کشور در برابر حوادث غیرمترقبه از جمله سیل آسیب پذیر هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،محسن رضایی روز دوشنبه در حاشیه بازدید از امدادرسانی به مناطق سیل زده در عجب شیر افزود: آسیب پذیری کشور در نقاط مختلف به ویژه روستاها دربرابر حوادث طبیعی ازجمله آتش سوزی، سیل و زلزله بالاست و ضریب ایمنی در این زمینه باید افزایش یابد.


وی ادامه داد: حوادث غیرمترقبه از جمله واقعه تلخ سیل در آذربایجان شرقی زنگ خطری برای مسئولان در راستای ایمن سازی و پیشگیری از این رویدادهای تاسف بار به ویژه در مناطق روستایی است.


وی اضافه کرد: برای پیشگیری و جلوگیری از بروز حوادث تلخی چون سیل در روستاها، باید ساکنان و خانه های مسکونی در نزدیکی و حریم رودخانه ها جابجا شوند تا شاهد بروز چنین وقایع تلخی نباشیم.
رضایی گفت: با اجرای تمهیدات و پیشگیری های لازم توسط دستگاه های مختلف می توان آسیب پذیری ها را به حداقل رساند و از بروز حوادث تلخ در بلایای طبیعی جلوگیری و از نعمت های الهی استفاده بهینه کرد.


وی با اشاره به حادثه تلخ سیل و جان باختن عده ای از هموطنان در روستاهای عجب شیر و آذرشهر افزود: حضور در بین آسیب دیدگان این حادثه و پیگیری مسائل آن، تسکینی بر آلام و رنج های خسارت دیدگان و مردم داغدار است.


وی ادامه داد: حادثه غمبار جان باختن روستاییان در روستای چنار عجب شیر بر اثر سیل چند روز اخیر، موجب شده تا دستگاه های اجرایی و خدمات رسان به همراه گروه های مهندسی در این منطقه برای خدمات رسانی حضور یافته و مرهمی بر دردهای آسیب دیدگان این حادثه باشند.
وی با اشاره به حضورش در مناطق سیل زده آذربایجان شرقی اضافه کرد: در این بازدید سلام ویژه رهبر معظم انقلاب را به مردم ابلاغ و همدردی ایشان را با داغدیدگان و آسیب دیدگان این حادثه غمبار به مردم این منطقه اعلام کردم.


رضایی گفت: با حضور در این مناطق گزارش خدمات رسانی دستگاه های مختلف در این حادثه را نیز خدمت مبارک رهبر معظم انقلاب خواهم رساند.
وی همچنین از زحمات و تلاش های استاندار آذربایجان شرقی، فرمانداران، تیم های امدادی، سپاه، ارتش و مردم تلاشگر و مجاهد آذرشهر و عجب شیر تقدیر و تشکر کرد.

 در جریان سیل اخیر در جنوب آذربایجان شرقی و شهرستان های عجب شیر و آذرشهر 42 تن از اهالی این منطقه مفقود شدند که که تاکنون اجساد 37 تن از آنان پیدا شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha