یکشنبه ۱۲ فروردین ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 2106

سازمان بهداشت جهانی تعریف سلامت را رفاه كامل جسمی، روانی و اجتماعی افراد می داند که با توجه به گستردگی این تعریف می توان به اهمیت مفاهیم سلامت در تامین نیازهای امروزی بشر پی برد.

سلامت با ارزش ترین موهبتی است كه هر کس از آن بهره مند شود گوهر زندگی را ربوده است.
ارتقاء سلامت به مفهوم توانمند سازی مردم در شناخت عوامل تأثیرگذار بر سلامت فردی، اجتماعی و تصمیم گیری صحیح در انتخاب رفتارهای بهداشتی است که بواسطه آن شیوه های درست زیستن را متذکر می شود.
تأمین وارتقای سلامت نیاز به فاكتورهای متعددی دارد كه مهمترین آنها ثبات و امنیت است. مناطق  زیادی در دنیا وجود دارد كه از عواقب حوادث ناگهانی و اضطراری، بحران ها ، بلایای طبیعی نظیر سیل، زلزله ، طوفان و بلایای دست ساخت بشر از قبیل جنگ ها و كشمكش های سیاسی رنج می برند.
بدترین پیامد این بلایا كه تاثیر ویرانگر بر سلامتی و بنیان انسانها دارد اغلب همه گیریهای جدی در نتیجه كمی آب آشامیدنی سالم، محیط ناسالم، كمبود تسهیلات ایمن سازی ، كمبود داروها، ویرانی خانه ها و جابجایی مردم است.
آنچه مسلم است با بودن امنیت، دولت و ملت این امكان را به دست می آورند تا خدمات سلامتی خاصی نظیر راه اندازی بسیج واكسیناسیون، اختصاص نیروی انسانی ، تخصیص منابع مادی (بودجه)، توسعه سیستم بهداشتی و تهیه طرحهای بهداشتی با موضوعات بهداشتی و تضمین دسترسی خدمات سلامت پایه ،مراقبت،‌ پیشگیری و مشاوره برای مردم (اعم از سالم یا بیمار) را انجام دهند.
مبارزه با بیماریهای واگیر از جمله ایدز و هپاتیت كه سلامت میلیون ها انسان را به مخاطره انداخته، جلوگیری از آسیب های اجتماعی،‌حوادث و سوانح، تصادفات جاده ای،‌ اعتیاد، سلامت بهداشت روان، امنیت غذا و تغذیه،‌عدم مصرف خودسرانه دارو و خود درمانی، آموزش در خصوص مسایل بهداشتی ودرمانی، ‌ورزش و تحرك و... همه و همه نیاز به عزمی ملی و گامهایی توانمند دارد كه مردم عزیزمان هر دو را بطور كامل داشته و همسو با سیاست های ملی بهداشت و سلامت در جهت نیل به اهداف عالی تكامل بشری، تلاش خواهیم نمود.
تامین سلامت انسانها به تلاش همه دست اندركاران برای ایجاد امنیت، رسیدگی و پاسخگویی به هنگام بلایا و آمادگی برای مقابله با هر نوع اپیدمی و موقعیت های اضطراری نیاز دارد.

آنچه در رسیدن به اهداف سلامت از همه ضروری تر به نظر می آید، اطلاع رسانی کامل، جامع و در لحظه است. این رسالت از بدو راه اندازی سامانه خبری سلامت نیوز همواره مورد توجه قرار داشته و دارد.
ما به خوبی می دانیم که با اطلاع رسانی عمومی، توسعه ارتباطات حوزه سلامت و جلب مشارکت فعالانه گروههای هدف و لایه های مختلف اجتماعی در راستای آموزش سلامت همگانی، ترویج فرهنگ و مفاهیم سلامت، تعمیق برنامه های سلامت در جامعه و توسعه ی رفتارهای سالم  راههای ارتقاء سلامت در جامعه هموار تر خواهد شد و سازمانهای مجری پیاده سازی سلامت، با توان بیشتری قادر به طی مسیر خواهند بود.
سامانه خبری سلامت نیوز كه اولین سامانه خبری آنلاین فارسی زبان در حوزه سلامت و بهداشت به شمار می رود  هم پیمان با شعار روزجهانی بهداشت" آینده ای مطمئن با سرمایه گذاری در سلامت" گامهای بلند و مهمی را در برگزاری این هفته برداشته است.
سلامت نیوز كه پس از سه ماه از آغاز فعالیت رسمی خود مورد بازدید صدها هزار بازدید كننده قرار گرفته است و روزنامه ها و مجلات و سایتهای مختلفی در داخل و خارج از ایران از خبرها و گزارشهای آن استفاده می كنند در هفته سلامت به عنوان یكی از اعضای ستاد برگزاری هفته سلامت، همراه با دانشگاه علوم پزشكی اصفهان، صدا و سیمای مركز اصفهان، استانداری اصفهان و شهرداری اصفهان به عنوان پیشگام ترویج سلامت اندیشی در بین ایرانیان در دنیای مجازی  برنامه های مختلفی را پیش بینی كرده است كه تهیه و چاپ ویژه نامه هفته سلامت این سامانه خبری یكی از دهها برنامه "سلامت نیوز" است، این ویژه نامه كه دومین ویژه نامه سلامت نیوز بعد از ویژه نامه نوروزی سلامت نیوز محسوب می شود با نگاهی متفاوت به بهداشت و سلامت تلاش می كند كه آینده مطمئن را برای ایرانیان با سرمایه گذاری در سلامت ترسیم كند.

هفته سلامت فرصت مغتنمی جهت عملیاتی نمودن موارد فوق و تجدید پیمان اجتماعی در قبال برنامه های نظام سلامت است و ما بر خود می دانیم که با تمام توان به اطلاع رسانی و عرضه اخبار سلامت و همکاری با نهادهای اجرایی و علاقه مند در این حوزه  بپردازیم.

Invest health, build the safer future

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha