خطر بیماری‌های قلبی ـ عروقی در مبتلایان به آرتریت روماتوئید بیشتر است، اما این یك مشكل لاینحل نیست، چون استفاده از داروهای ضد التهابی برای كنترل آرتریت می‌تواند در كاهش خطر گرفتگی عروق هم موثر باشد.

گرفتن عروق در بیماری آرتریت با كمك دارو كنترل می‌شود
سلامت نیوز: متخصصان می‌گویند: هر چند بیماری آرتریت روماتوئید خطر بروز پلاك در عروق خونی را تشدید می‌كند، اما این مشكل با مصرف دارو قابل كنترل است.

به گزارش  ایسنا، این متخصصان تاكید كردند: التهاب ناشی از آرتریت روماتوئید می‌تواند بیش از آسیب مفاصل، عواقب و پیامد نامطلوب داشته باشد.

آنها خاطرنشان كردند: اختلال در سیستم‌ ایمن خودكار بدن خطر تصلب شرائین را افزایش می‌دهد كه شامل شكل گیری پلاك در عروق خونی است. تشكیل این پلاك‌ها خطر بیماری‌های قلبی و سكته مغزی را تشدید می‌كند.

به گزارش سایت اینترنتی مدگورو، پزشكان همچنین متذكر شدند: خبر خوش این مطالعه این است كه داروهای خاص مورد استفاده برای درمان آرتریت روماتوئید ظاهرا خطر تشكیل این پلاك‌ها را هم كاهش می‌دهد.

دكتر جون تی گیلز، استادیار پزشكی در بخش روماتولوژی دانشگاه جان هاپكینز تاكید كرد: خطر بیماری‌های قلبی ـ عروقی در مبتلایان به آرتریت روماتوئید بیشتر است، اما این یك مشكل لاینحل نیست، چون استفاده از داروهای ضد التهابی برای كنترل آرتریت می‌تواند در كاهش خطر گرفتگی عروق هم موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha