مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 16 آمبولانس سی . بی . آر. ان. ای (تهدیدات شیمیایی، میکروبی، پرتوزاینده، هسته‌ای و زیستی CBRNE) با همکاری وزارت دفاع برای حملات بیوتروریسم، شیمیایی ، زیستی، هسته ای و پرتوی آماده کرده ایم.

آماده شدن 16 آمبولانس برای بیوتروریسم و تهدیدات شیمیایی

سلامت نیوز:  مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: 16 آمبولانس سی . بی . آر. ان. ای (تهدیدات شیمیایی، میکروبی، پرتوزاینده، هسته‌ای و زیستی CBRNE) با همکاری وزارت دفاع برای حملات بیوتروریسم، شیمیایی ، زیستی، هسته ای و پرتوی آماده کرده ایم.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،دکتر پیرحسین کولیوند  افزود: این آمبولانس ها به تجهیزات خاص سی . بی . آر. ان. ای (تهدیدات شیمیایی، میکروبی، پرتوزاینده، هسته‌ای و زیستی CBRNE) مانند برانکارد فشار منفی و امکاناتی که برای مسائل پرتوی و هسته ای باید وجود داشته باشد، مجهز هستند.


وی خاطرنشان کرد: برای تجهیز این آمبولانس ها از امکانات داخلی استفاده کردیم و تجهیزات آن خیلی خوب بوده و قابل رقابت با آمبولانس های کشورهای پیشرفته است که این مساله افتخاری برای ایران به شمار می رود.


مدیرکل مدیریت بحران و پدافند غیرعامل وزارت بهداشت، اظهار داشت: تصمیم داریم هر دانشگاه علوم پزشکی کشور را به پنج آمبولانس سی . بی . آر. ان. ای (تهدیدات شیمیایی، میکروبی، پرتوزاینده، هسته‌ای و زیستی CBRNE) مجهز کنیم و این آمبولانس ها را آماده داشته باشیم تا هرگاه اتفاقی افتاد بتوانیم از آنها استفاده کنیم.


وی یادآور شد: این آمادگی ها باید همیشه در هر کشوری وجود داشته باشد و آمبولانس های دانشگاه های علوم پزشکی کشور تا پایان سال مجهز می شوند و این تعداد نیز کافی است.


کولویند افزود: هزینه تجهیز هر آمبولانس تقریبا 40 میلیون تومان برآورد می شود.
به گزارش ایرنا ، بیوتروریسم به انتشار عمدی عوامل بیولوژیک اطلاق می شود؛ این عوامل، باکتری‌ها، ویروس‌ها یا سموم‌ی هستند که ممکن است به شکل طبیعی‌شان یا به فرم دستکاری شده انسان باشند. این روش در جنگ‌ها استفاده می‌شود.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha