عضو شورای شهر گفت: لزوم جابجایی گرمخانه‌ها و خروج آنها از شهر ضروری است و لازم است شهرداری تهران در مکان‌یابی گرمخانه‌هایی که پذیرای افراد غیرمحلی و مسئله‌دار هستند دقت لازم و کافی را داشته باشد.

لزوم انتقال گرمخانه‌ها به خارج از شهر/وجود مراکز بهاران امنیت محلات را مختل کرده‌است

سلامت نیوزعضو شورای شهر گفت: لزوم جابجایی گرمخانه‌ها و خروج آنها از شهر ضروری است و لازم است شهرداری تهران در مکان‌یابی گرمخانه‌هایی که پذیرای افراد غیرمحلی و مسئله‌دار هستند دقت لازم و کافی را داشته باشد.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از ایلنا، الهه راستگو در سیصد و چهل و دومین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن تبریک روز ارتش و تقدیر از عملکرد این دلیرمردان در پاسداری از مرزها و برقراری امنیت در کشور با تاکید برلزوم برقراری عدالت در شهر اظهار داشت: اگرچه بارها درخصوص این موضوع و ضرورت برخورداری تمامی مناطق از امکانات و بودجه موردنیاز برای حل مسائل و چالش های آن منطقه صحبت شده اما متاسفانه بازدید از مناطق جنوبی بیانگر آن است که آنگونه که باید به این مهم توجه نشده است.

وی نمونه‌ای از عدم توجه به عدالت در شهر را کمبود فضاهای ورزشی و سهم اندک مناطق کم برخوردار از سرانه فضای سبز عنوان کرد و گفت: این در حالی است که جمعیت مناطق جنوبی بیش از دیگر مناطق گزارش شده است.

رییس ستاد توان‌افزایی و حمایت از فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد شهر تهران از گرمخانه‌های همجوار یا درون محلات مسکونی به عنوان نمونه‌ای از مشکلات شهروندان در منطقه مسعودیه یاد کرد و افزود: اگرچه در سالی که گذشت به کمک مددسراها و گرمخانه‌ها افراد کارتن‌خواب و بی‌سرپناه کمتری دچار آسیب جدی شدند و از این منظر لزوم قدردانی از مدیدیت شهری ضروری است اما ترک صبحگاهی مددسرا و حضور در محلات و مناطق مسکونی مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد نموده که حل آن باید هرچه سریع تردر دستور کار قرار گیرد.

راستگو با بیان اینکه حضور افراد مسئله‌دار و مشکل‌دار در محلات مشکلات امنیتی برای زنان و فرزندان این منطقه ایجاد کرده؛ تاکید کرد: لزوم جابجایی گرمخانه‌ها و خروج آنها از شهر ضروری است و لازم است شهرداری تهران در مکان‌یابی گرمخانه‌هایی که پذیرای افراد غیرمحلی و مسئله‌دار هستند دقت لازم و کافی را داشته باشد.

وی افزود: این مسئله تنها منحصر به محله مسعودیه نیست چراکه وجود بهاران در محله یاخچی‌آباد نیز امنیت مردم را مختل نموده است.

عضو چهارمین دوره شورای اسلامی شهر تهران همچنین به مسئه حرمت و حریم در شهرسازی ایرانی اسلامی اشاره کرد و گفت: حضور شبانه برخی افراد غیرکارتن‌خواب درقالب مسافر نیز در محلات باید مورد توجه قرار گیرد چراکه مشکلات ناشی از این موضوع نیز از سوی شهروندان بارها گزارش شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha