رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین امدادرسانی‌ها در سیل اخیر را تشریح کرد.

تشریح خدمات امدادی در سیل طی ۵ روز گذشته/ادامه امدادرسانی‌ها در ۲ استان

سلامت نیوز:رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر آخرین امدادرسانی‌ها در سیل اخیر را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، مرتضی سلیمی با تشریح آخرین اقدامات انجام شده در عملیات سیل و آب‌گرفتگی در ۹ استان کشور طی پنج روز گذشته، گفت: بنا بر گزارش سیل و آبگرفتگی از ٢٥الی٢٩فروردین تا ساعت شش صبح امروز، ۱۴هزار و ۳۵۰ تن از هموطنان ۹ استان درگیر در سیل و آب‌گرفتگی خدمات امدادی لازم را دریافت کردند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، وی افزود: ۹ استان آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان، قزوین، کرمانشاه، لرستان، گیلان و مازندران طی ۵ روز گذشته درگیر سیل و آب‌گرفتگی بوده اند.

وی با اشاره به امدادرسانی در ۱۰۴ شهر و روستای استان‌های درگیر سیل و آب‌گرفتگی، گفت: بر این اساس امدادگران هلال‌احمر خدمات لازم را به ۱۴هزار و ۳۵۰ تن از هموطنان ارائه کرده و یک‌هزار و ۵۰۰ تن نیز از خدمات اسکان اضطراری بهره بردند.

سلیمی بیان کرد: در این زمینه ۱۷ تن از متاثران به مناطق امن و هشت تن به مراکز درمانی منتقل شدند و سیلاب از ۲۸۴ واحد مسکونی تخلیه و همچنین ۴۴ خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند. 

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر با اشاره به توزیع ۳۵۰ دستگاه چادر و ۲۱۰۰ تخته پتو میان متاثران از سیل و آبگرفتگی، گفت: همچنین تاکنون ۵۲هزار و یکصد قوطی انواع کنسروجات، ۳۸۰ کیلوگرم خرما، ۴ هزار و ۶۰۰ بطری آب معدنی و ۶ هزار و ۹۰۰ قرص نان میان متاثران از سیل و آبگرفتگی توزیع شده است. ۳ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم اقلام امدادی طی ٢٦ سورتی پرواز نیز به مناطق سیل‌زده انتقال داده شده است.

وی با اشاره به مفقودی احتمالی شش تن از هموطنان متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در آذرشهر، هشترود و عجب شیر، اظهار کرد: ۱۴۱ تیم عملیاتی شامل ۷۰۴ امدادگر و نجاتگر خدمات لازم را به هموطنان ارائه کردند و امدادرسانی‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی ادامه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha