معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از محرومیت ده ساله متخلفان آزمون دستیاری در احکام هیات تجدید نظر خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از وب دا دکتر محمدعلی محققی با اشاره به احکامی که برای 11 متخلف دستیاری در هیئت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات آزمونها تایید شده گفت: برای عوامل اصلی، 10 سال محرومیت از شرکت در آزمون درنظر گرفته شده است.
وی افزود: از مجموع پرونده هایی که درباره تخلفات آزمون دستیاری سال 88 بررسی شده اند 17 مورد به طور مستقیم با این آزمون مرتبط بودند و پس از تشکیل هیئت بدوی رسیدگی به تخلفات در وزارت بهداشت و صدور رای، این آرا برای تجدید نظر به هیئت تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات آزمون ها مستقر در وزارت علوم رفته است.
وی اضافه کرد: این آراء در آنجا نیز سریعاً رسیدگی شده و تاکنون در 11 پرونده عیناً آرای هیئت بدوی وزارت بهداشت تایید شده و هنوز سه پرونده در هیئت تجدیدنظر و در آستانه رسیدگی قرار دارد که در آینده نزدیک آرای آن ها مشخص می شود.
محققی یادآور شد: اگر به قانون رسیدگی به تخلفات آزمونها مراجعه کنیم می بینیم که برای هیئت های بدوی اختیارات محدودی درنظر گرفته شده است که احکامی که صادر می شود از تذکر کتبی با درج در پرونده تا ابطال نتیجه آزمون در همان دوره و محرومیت از یک تا 10 سال متفاوت است.
وی تاکید کرد: اگر ابعاد تخلف وسیع تر باشد وزارتخانه متبوع باید از طریق دایره حقوقی به مراجع قانونی و قوه قضائیه طرح موضوع کند که در این خصوص عوامل اصلی تخلف در آزمون 10 سال از آزمون محروم شده است و موردی هم داشتیم که درج در پرونده شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha