چهارشنبه ۱۹ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۵۴
کد خبر: 21070

استاد دانشگاه جان هاپکینز آمریکا روز چهارشنبه گفت : علت سرطان سینه هنوز کشف نشده است و حدود 10 درصد از سرطان سینه به عوامل ژنتیکی بستگی دارد .

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، دکتر مهران حبیبی در حاشیه کنگره بین المللی جراحان عمومی ایران که در هتل المپیک برگزار شد در جمع خبرنگاران افزود: ایران در زمینه جراحی های و در مان بیماری ها توسط متخصص و متعهد در سطح عالی هستند .
وی با اشاره به اینکه در ایران سرطان مری و معده افزایش داشته است اظهار داشت :در ایران تعداد جراحی‌های سرطان معده و مری بیشتر انجام می‌شود و می توان تکنیک جراحی و درمان برخی از بیماریها را مشاهده کنیم .
حبینی اضافه کرد : سن ابتلاء به سرطان سینه در ایران نسبت به سایر کشورهای جهان کم است و یکی از مهم ترین علت آن این است که بیماران دیر به پزشک مراجعه می‌کنند.
به گفته این استاد دانشگاه جانس هاپکیز علت مراجعه دیرهنگام بیماران مبتلا به سرطان سینه به پزشکان مختصص به دلیل ترس و عدم آگاهی آنان است .
حبیبی گفت: باید بیماران سرطانی خصوصاً افراد مبتلا به سرطان سینه غربالگری شوند زیرا با شناسایی بیماران سرطانی، شانس درمان آنها را بالا می‌بریم.
وی افزود: موضوع سخنرانی من در این کنگره درباره افرادی است که شانس بیشتری برای بهبود سرطان سینه دارند.
همچنین در این سخنرانی شناسایی افرادی که در معرض خطر ابتلاء به سرطان سینه قرار دارند عنوان خواهد شد.
این استاد بزرگترین مرکز آموزش پزشکی دنیا افزود: وقتی نگاه کلی به بیماران مبتلا به سرطان داریم می بینیم که 7 تا 10 درصد زنان به دلایل ژنتیکی دچار سرطان سینه می‌شوند و در مجموع در کل کشور 10 درصد سرطان‌ها عامل ژنتیکی دارند و 90 درصد نیز به عوامل دیگر بستگی دارد.
استاد دانشگاه جان هاپکینز آمریکا آموزش را در پیشگیری از سرطان بسیار مهم دانست و اظهار داشت: اطلاع‌رسانی و فراهم کردن تکنیک‌های پزشکی همچنین کمک هزینه‌های تشخیص بیماری مواردی است که می‌تواند در پیشگیری از سرطان‌ها نقش داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha