معاون وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد: سال گذشته 25 دستگاه بیمارستان با حدود 2 هزار تخت به بهره برداری رسید و براساس برنامه ریزی تا هفته دولت 10 دستگاه بیمارستان دیگر در کشور افتتاح می شود.

حدود 2 هزار تخت بیمارستانی افزوده شد/ تکمیل 10 دستگاه تا هفته دولت

سلامت نیوز:  معاون وزیر راه وشهرسازی اعلام کرد: سال گذشته 25 دستگاه بیمارستان با حدود 2 هزار تخت به بهره برداری رسید و براساس برنامه ریزی تا هفته دولت 10 دستگاه بیمارستان دیگر در کشور افتتاح می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، محمد جعفر علیزاده افزود: حدود 2 هزار تخت در سال 95 با بهره برداری از 25 دستگاه بیمارستان به مجموع تخت های بیمارستانی با بودجه پنج هزار میلیارد ریالی (500 میلیارد تومان) افزوده شد.


به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،مدیرعامل سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات عمومی و دولتی اضافه کرد: شمار دیگری بیمارستان نیز تا پایان دولت یازدهم در دست افتتاح قرار دارند.


وی گفت: سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات عمومی و دولتی علاوه بر آنکه از محل پیوست قانون بودجه و از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده، چهار هزار و 500 میلیارد ریال اعتبار برای احداث بیمارستان‌ها دریافت کرد، افزود: براساس برنامه از ابتدای سال 95 سرعت بخشیدن در مقوله ساخت بیمارستان‌ها، در دستور کار قرار گرفت تا در اکثر نقاط کشور از مناطق محروم گرفته تا استان تهران بتوان پروژه های بیمارستانی را اجرا و افتتاح کرد.
علیزاده یادآورشد: تاکنون در استان‌های مازندران، گیلان، کردستان، آذربایجان غربی( شهرستان بوکان)، لرستان (الیگودرز) و چهار بیمارستان در جنوب و شمال کرمان افتتاح شده و در استان خراسان جنوبی ( فردوس) بیمارستان 140 تختخوابی ساخته شد و در استان کرمانشاه ( اسلام آباد غرب) نیز بیمارستانی با 130 تختخواب به بهره‌برداری رسید.


علیزاده گفت: سال 95، بیمارستان تخصصی پاکدشت ورامین با جمعیتی بالغ بر 300 هزارنفر و شهرستان رباط کریم با حدود 400 هزار نفر جمعیت، بیمارستان 98 تختخوابی تحویل شد.
علیزاده ضمن تشریح اولویت‌های امسال توسط سازمان مجری، گفت: عملکرد سازمان برای سال 96 به تصویب بودجه، وابسته است و برای سال 96 نیز اعتبار خوبی تخصیص داده‌اند.


وی گفت: 6 هزار میلیارد ریال از محل یک درصد مالیات بر ارزش افزوده بودجه‌ای است که برای ساخت بیمارستان در سال 96 برای این سازمان در نظر گرفته شده که نسبت به سال 95 بالغ بر یک هزار میلیارد ریال افزایش دارد و به همین دلیل نیز احداث بیمارستان‌ها و تحویل آنها سرعت بیشتری خواهد گرفت.
به گزارش ایرنا، سازمان مجری ساختمانها و تاسیسات عمومی و دولتی یکی از زیر مجموعه های وزارت راه و شهرسازی است که هرگونه اماکن عمومی از جمله بیمارستان، استادیویم، دانشگاه ها و ساختمان های دستگاه های اجرایی را در کشور بر عهده دارد تا پس از تکمیل به دستگاه های بهره بردار تحویل دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha