یك فوق تخصص غدد و مدرس دانشگاه تهران گفت :‌ كنترل چربی خون انسان از بروز سكته قلبی و مغزی بویژه در بیماران دیابتی پیشگیری می كند .

دكتر ‌ساسان شرقی  در همایش بزرگ انجمن دیابت استان البرز در كرج افزود:‌ كنترل و كاهش قند و چربی خون مانند  كلسترول و تری گلیسیرید با مصرف غذاهای معقول و مناسب و نیز انجام ورزش امكانپذیر است .
وی خاطرنشان كرد:‌ اگر میزان چربی خون کلسترول بد در بدن بالا رود موجب رسوب در رگ ها و تنگی رگها می شود و در نتیجه به سكته قلبی و مغزی می انجامد.
شرقی اضافه كرد:‌ در صورتی كه چربی های خون كنترل نشوند، می توانند در عروق اندام انسان رسوب كنند و زمینه ساز قطع اندام بویژه پا خواهند شد.
وی گفت :‌ چربی خون بالا علاوه بر اینها می تواند ناراحتی های كلیوی برای بیماران دیابتی ایجاد كند.
این متخصص افزود:‌ میزان كلسترول بد ldlدر افراد دیابتی باید زیر 100 باشد و در افراد معمولی زیر 130 و نیز میزان تری گلیسرید در دیابتی ها زیر 150 و افراد معمولی بین 200 تا 350 باشد.
وی خاطرنشان كرد:‌ علاوه براینها ، كمبود فعالیتهای بدنی ، فشار خون و مصرف دخانیات از جمله عوامل تشدید كننده بیماری دیابت هستند كه راهكار مناسب برای كاهش و رفع این مشكل انجام ورزش، كنترل فشار خون و پرهیز از دخانیات است .
در این همایش یك روزه كه با همكاریانجمن دیابت كشور، ‌شهرداری كرج و دانشكده علوم پزشكی و خدمات بهداشت و درمانی این شهرستان برگزار شده بیش از یك هزار شهروند كرجی حضورداشتند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha