سه‌شنبه ۲۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۱
کد خبر: 210711

استرس یکی از بیمارهای روان­تنی سبک زندگی شهری است که تاثیر مستقیم و منفی بر سلامت افراد دارد. استرس سبب ایجاد تغییرات هورمونی به ویژه افزایش ترشح آدرنالین در بدن می‌شود و بیماری خطرناکی چون سکته‌های مغزی، قلبی، فشار خون، زخم معده، پوکی استخوان و حتی تغیرات در پوست و مو را رقم می‌زند.

نوشیدنی ضد استرس را بشناسید

سلامت نیوز: استرس یکی از بیمارهای روان­تنی سبک زندگی شهری است که تاثیر مستقیم و منفی بر سلامت افراد دارد. استرس سبب ایجاد تغییرات هورمونی به ویژه افزایش ترشح آدرنالین در بدن می‌شود و بیماری خطرناکی چون سکته‌های مغزی، قلبی، فشار خون، زخم معده، پوکی استخوان و حتی تغیرات در پوست و مو را رقم می‌زند.
به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم آنلاین، استرس یکی از بیمارهای روان­تنی سبک زندگی شهری است که تاثیر مستقیم و منفی بر سلامت افراد دارد. استرس سبب ایجاد تغییرات هورمونی به ویژه افزایش ترشح آدرنالین در بدن می‌شود و بیماری خطرناکی چون سکته‌های مغزی، قلبی، فشار خون، زخم معده، پوکی استخوان و حتی تغیرات در پوست و مو را رقم می‌زند.

 ساکنان شهرها به ویژه شهرهای بزرگ سایه‌ای دایمی به نام استرس دارند که حتی در روزهای ابری هم همراه آنهاست. این استرس همه جا دنبال آنهاست از داخل خانه و زندگی شخصی تا کار و روابط اجتماعی.

همین بی­قراری سبب شده راه حل‌های مختلفی برای غلبه بر استرس پیشنهاد شود؛ آخرین آنها استفاده از نوشیدنی‌های کاربردی با ترکیبی آرام بخش(relax) است که نه تنها لذت یک نوشیدنی جدید را به مشتریان خود می‌دهند که بار استرس آنها را به مراتب کم می‌کنند.

استرس یکی از بیمارهای روان­تنی سبک زندگی شهری است که تاثیر مستقیم و منفی بر سلامت افراد دارد. استرس سبب ایجاد تغییرات هورمونی به ویژه افزایش ترشح آدرنالین در بدن می‌شود و بیماری خطرناکی چون سکته‌های مغزی، قلبی، فشار خون، زخم معده، پوکی استخوان و حتی تغیرات در پوست و مو را رقم می‌زند.

استرس با تولید زیاد کورتیزول در مغز و حافظه خلل ایجاد می‌کند. بخشی از مشکلات جنسی، اسهال، سوء هاضمه، حالت تهوع، مشکلات خواب، سرگیجه هم می‌توانند معلول استرس‌های زندگی شهری باشند.

سال گذشته رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با بیان اینکه وضع عصبی مردم جامعه ایران به هم ریخته است، گفته بود: «شاخص بردباری به دلیل وجود انواع استرس‌ها در جامعه اجتماعی کاهش چشمگیری داشته است، به‌طوری که طبق آمارهای اعلام شده جهانی، ایران در شاخص بردباری اجتماعی بین کشورهای جهان، ۴ رتبه افت داشته است.» با این اوصاف به هر روش که بتواند به کنترل استرس در جامعه ایران کمک کند، باید لبیک گفت.

یکی از راه­های مقابله با استرس، مصرف نوشیدنی های سالم است. یک نوشیدنی کاربردی و ترکیبی که از آلوئه­‌ورا و بابونه ساخته می‌شود، معجونی قوی برای به زانو در آوردن استرس است. آلوئه­‌ورا ویژگی‌های یک مسکن طبیعی را دارد که به آرامش بدن کمک زیادی می‌کند.

بررسی‌های تاریخی نشان می‌دهد ایرانی‌ها از گذشته دور این گیاه را می‌شناختند و با خواص آن آشنایی داشتند. در قدیم این گیاه را با نام صبرزرد، صبر، شاخ بزی می‌نامیدند و امروزه هم در استانی مانند بوشهر با نام‌های محلی گل سگله، گل قبر یا چادروا شناخته می‌شود. لاله بیابان، گیاه جاودانگی و گیاه ملکه از دیگر نام‌های شناخته شده آلوئه‌­ورا در ایران است.

تاثیر بابونه به عنوان یک ابزار مقابله با استرس و کاهش‌دهنده تنش‌ها از سال‌ها پیش و شاید قرن‌ها قبل شناخته شده است. به افرادی که دچار حالت‌های عصبی، اضطراب، نگرانی و بی‌خوابی و کم خوابی هستند یا از سردردهای عصبی و میگرنی رنج می‌برند، توصیه شده خودشان را در اختیار قدرت درمان­بخش بابونه قرار دهند.

بابونه گیاه بومی مناطق معتدل مدیترانه و آسیای صغیر است اما در ایران به ویژه در اندیمشک، خرم آباد، شیراز و اطرف تهران به صورت خودرو رشد می‌کند.

ترکیب این دو گیاه یک نوشیدنی بسیاری موثر را برای غلبه بر استرس تشکیل می‌دهد. شاید به همین دلیل است که این روزها شنیده می‌شود به زودی یک نوشیدنی کابردی با ترکیبی از بابونه و آلوئه ورا وارد بازار نوشیدنی در ایران خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha