رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اظهار تاسف از عدم تصویب پیشنهاد استخدام 23 هزار پرستار در قالب برنامه پنجم گفت: حذف این پیشنهاد نه تنها قانون كاهش ساعت كاری پرستاران، بلكه همه قوانین این حوزه را زیر سوال می‌برد، چراكه قانون كاهش كار پرستاران به دلیل كمبود نیروی مورد نیاز به اجرا در نیامده است.

به گزارش سلامت نیوز حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران، در واكنش به عدم تصویب پیشنهادش برای استخدام 23 هزار پرستار تاكید كرد: آقای رییس جمهور چند ماه پیش در جمع پرستاران به دكتر دستجردی وزیر بهداشت دستور داد از فردا صبح آگهی استخدام 23 هزار پرستار را منتشر كند و این برنامه به صورت مستقیم از شبكه‌های سیما پخش شد، اما متاسفانه نماینده دولت در جلسه بررسی این پیشنهاد در مجلس، رای مثبت به این كار نداد.

نماینده مردم زاهدان در خانه ملت ادامه داد: حتی وقتی كه دولت لایحه برنامه پنجم را به مجلس ارایه كرد استخدام 23 هزار پرستار را در آن لحاظ نكرده بود، به همین دلیل نمایندگان كمیسیون بهداشت در زمان بررسی برنامه در كمیسیون تلفیق پیشنهاد استخدام 23 هزار پرستار را مطرح كردند كه با مخالفت نماینده دولت مواجه شده و اعضای كمیسیون تلفیق هم به آن رای ندادند، اگرچه تصویب هم می‌شد به دلیل تحمیل بار مالی توسط شورای نگهبان رد می‌شد.

رییس كمیسیون بهداشت و درمان با اظهار تاسف از عدم تصویب این پیشنهاد گفت: هم‌اكنون وزارت بهداشت 83 هزار ردیف خالی دارد و تعداد زیادی بیمارستان و مراكز بهداشتی و درمانی كه در سال گذشته به علت اضطرار احداث و بهره‌برداری شدند، پرسنل مورد نیاز را ندارند و بخش‌های ICU ، CCU و ... با كمبود پرستار مواجه هستند.

شهریاری در خاتمه ابراز امیدواری كرد، ‌دولت برای رفع مشكل كمبود پرستار راهكاری ارایه كند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha