محمود نبوی گفت: موارد ابتلا به بیماری مالاریا در کشور نسبت به سال گذشته کاهش داشته که مهمترین علت آن کنترل مرزها بوده است.

به گزارش سلامت نیوزمعاون مركز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت، درمام و آموزش پزشکی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی برنا در پاسخ به این سوال که آیا بیماری مالاریا در پاکستان شیوع پیدا کرده است، اظهار داشت: با توجه به وقوع سیل و نگرانی های موجود درباره افزایش تعداد مبتلایان به این بیماری و همه گیری آن خوشبختانه تاکنون آماری مبنی بر این که تعداد مبتلایان به مالاریا افزایش چشمگیری داشته گزارش نشده است.


نبوی ادامه داد: هر سال با فرا رسیدن فصل سرما مواردی از  ابتلا به این بیماری در جنوب شرقی کشور  مشاهده می شود که برای مقابله با آن دانشگاه های علوم پزشکی در مناطقی مانند زابل و سیستان و بلوچستان در حالت آماده باش قرار می گیرند تا موارد ابتلا به این بیماری را کنترل و کاهش یابد.

معاون مركز مدیریت بیماری‌های وزارت بهداشت افزود: خوشبختانه تاكنون موردی مبنی بر انتقال مالاریا از این پاکستان به ایران گزارش نشده است.
 
وی در خاتمه اظهار داشت: همچنین موارد ابتلا به بیماری مالاریا در کشور نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری یافته که مهمترین علت آن کنترل مرزها بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha