نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه سازمان محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند عهده‌دار ممنوعیت انباشت پسماندهای بیمارستانی باشد، گفت: اگر قرار است محیط زیست نسبت به همه امورات در لایحه هوای پاک نقش آفرینی کند باید تجهیزات محدود آن نیز ارتقا یابد.

سازمان محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند عهده‌دار ممنوعیت انباشت پسماندهای بیمارستانی باشد

سلامت نیوز:نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه سازمان محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند عهده‌دار ممنوعیت انباشت پسماندهای بیمارستانی باشد، گفت: اگر قرار است محیط زیست نسبت به همه امورات در لایحه هوای پاک نقش آفرینی کند باید تجهیزات محدود آن نیز ارتقا یابد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخانه ملت،محمد حسین قربانی  درباره مصوبه مجلس پیرامون ممنوعیت انباشت پسماندهای بیمارستانی و صنعتی و خانگی در معابر عمومی، افزود: نمایندگان مجلس در جریان بررسی لایحه هوای پاک در مجلس، اعضای کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی پیشنهادی را برای ممنوعیت انباشت پسماندهای بیمارستانی و صنعتی و خانگی در معابر عمومی مطرح کرد که با موافقت نمایندگان روبرو شد.

نماینده مردم آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ناگفته نماند که سازمان حفاظت از محیط زیست به تنهایی نمی تواند عهده دار ممنوعیت انباشت پسماندها باشد و باید دستگاه های دیگر وارد عمل شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: سازمان حفاظت از محیط زیست امکانات و شرایط لازم جهت جلوگیری از انباشت پسماندهای بیمارستانی، صنعتی و خانگی را ندارد لذا اگر قرار است محیط زیست نسبت به همه امورات در لایحه هوای پاک نقش آفرینی کند باید تجهیزات محدود آن ارتقا یابد.

وی یادآور شد: سازمان محیط زیست برای اجرای مصوبات مجلس در زمینه لایحه هوای پاک باید بتواند خود را از لحاظ تعداد نیروی انسانی و تجهیزات به روز کند در غیر این صورت مصوبات مجلس شکل اجرایی نخواهد گرفت.

قربانی درباره وضعیت امحای پسماندهای بیمارستانی، تاکید کرد: واقعیت آن است که وضعیت امحای این پسماندها در تهران بهتر از شهرستان ها است زیرا در برخی شهرها به علت کمبود منابع مالی در بیمارستان ها، بیش از 70 درصد زباله های بیمارستانی با زباله های خانگی ادغام شده و شهرداری به یکباره آنها را دفن می کند.

نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، گفت: دفن غیراصولی پسماندهای بیمارستانی آلودگی های زیست محیطی بسیاری را برای جامعه به همراه خواهد داشت و اگر قرار به مدیریت پسماندهای بیمارستانی باشیم باید منابع آن دیده شود لذا وضع قانون نیازمند شرایط اجرای آن است که امیدواریم در ادامه بررسی لایحه هوای پاک بتوانیم شرایط اجرای قوانین را فراهم کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha