چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۱
کد خبر: 210765

هنوز ماه اول بهار تمام نشده اما سر و کله پشه‌ها در خانه‌ها پیدا شده و گاهی حتی صدا و نیش‌شان می‌تواند خواب راحت را از ساکنان خانه بگیرد.

چند ترفند ساده برای دفع پشه

سلامت نیوز: هنوز ماه اول بهار تمام نشده اما سر و کله پشه‌ها در خانه‌ها پیدا شده و گاهی حتی صدا و نیش‌شان می‌تواند خواب راحت را از ساکنان خانه بگیرد.

به گزارش سلامت نیوز، فرهیختگان نوشت: شاید نخستین راه برای مقابله با پشه‌ها استفاده از اسپری حشره‌کش باشد، اما این ماده شیمیایی اثرات غیرقابل جبرانی بر محیط و انسان دارد و به همین دلیل بهتر است کمتر از آن استفاده شود.

در مقابل راهکارهای طبیعی ساده‌تری هم برای خلاصی از پشه وجود دارد. نخستین راه این است که هوای داخل خانه را با پنکه یا کولر خنک نگه دارید. پشه‌ها حشرات ضعیفی هستند و قدرت حرکت خود را در برابر سیستم‌های خنک‌کننده از دست می‌دهند. سعی کنید لباس‌های رنگ روشن بپوشید. پشه‌ها جذب رنگ‌های تیره می‌شوند. اگر لباستان کمی گشادتر هم باشد بهتر است. لباس‌هایی که بافت ضخیم‌تری دارند مانند سپر در برابر نیش پشه‌ها عمل می‌کنند. گیاهانی مانند رزماری، نعناع، گل همیشه بهار، گل ابری، دارچین و سلنیوم عطری را از خود در هوا پخش می‌کنند که پشه‌ها از آن متنفر هستند. فقط کافی است این گیاهان را پرورش دهید یا برگ آنها را با فشار دست له کنید تا عطرشان در هوا بپیچد. می‌توانید برای دفع پشه‌ها برگ این گیاهان را روی پوست خود بمالید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha