طبق آخرین اطلاعات به دست آمده در استان آذربایجان شرقی که بیشترین خسارات سیل را دیده است؛ 12 شهرستان، 33 روستا دچار آسیب شده‌اند.

اسکان موقت سیل‌زدگان در ورزشگاه/ خارج کردن جسد یک زن از ماشین مدفون شده در گل و لای

سلامت نیوز: طبق آخرین اطلاعات به دست آمده در استان آذربایجان شرقی که بیشترین خسارات سیل را دیده است؛ 12 شهرستان، 33 روستا دچار آسیب شده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،حمید حسین‌پور؛ معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آذربایجان شرقی  به مناطق سیل‌زده درباره شهرستان‌ها و روستاهای آسیب‌دیده گفت: نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر با کمک سایر ارگان‌های امدادی به 12 شهرستان و همچنین 33 روستا امدادرسانی کرده‌اند که به شرح زیر است:

بستان‌آباد: در روستای نهر به 10 خانوار که دچار آب‌گرفتگی جزئی شده بودند، امدادرسانی شد و با توجه به موقعیت جغرافیایی منطقه اهالی این روستا از یک‌سوی رودخانه به طرف دیگر رودخانه منتقل شدند و با برپایی چادر و همچنین دادن امکانات لازم اسکان موقت شدند.

شهرستان شبستر: در این منطقه 4 خانوار دچار آبگرفتگی شده بودند که آب‌های آنها تخلیه شد و افراد آن در اسکان موقت در چادرهای جمعیت هلال احمر اسکان موقت داده شدند.

روستای کاسین: آب‌گرفتگی 3 خانوار و تخریب یک خانه گزارش شد که به افراد این خانواده‌ها اسکان موقت داده شد.

شهرستان چارویماق: روستای آرازگونی: یک خانه دچار آب‌گرفتگی شد که با تخلیه و کمک‌های اولیه به آنها داده شد. همچنین در این روستا با یک مصدوم مواجه شدند که به بیمارستان منتقل شد.

شهرستان هریس روستای شیران؛ هفت خانواده که مجموعا 56 نفر  بودند، دچار آب گرفتگی شدند که آنها به مسجد روستا جهت اسکان منتقل شدند.

روستای قشلاق بالا در این روستا تنها به دلیل سیلاب راه ارتباطی بسته شده است که با بالگرد مواد غذایی به این محل منتقل شد.

روستای چمن‌زنی: به 24 خانوار به علت انسداد راه ارتباطی کمک‌رسانی شد.

روستای حشمت آباد: یک خانه روستایی دچار آب‌گرفتگی شده بود که توسط نیروهای هلال احمر امداد رسانی شد.

روستای قشلاق پایین: در حال امداد رسانی

شهرستان سراب روستای اوعغان: 24 خانوار چار آبگرفتگی شده بودند که با کمک نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر این منازل تخلیه آب شدند.

روستای نیکون بالا: آب‌گرفتگی منازل تخلیه و به این خانواده‌ها کمک‌های امدادی داده شد.

روستای اوقان: تنها حادثه دیده بودند؛ حادثه دیده بدان معناست که تنها در معرض خطر بودند.

روستای بیرق: 5 کارخانه پنیرسازی و 45 خانه مسکونی امدادرسانی شد.

روستای نعمت آباد، کندرود: تنها حادثه دیده بود.

شهرستان مراغه: در مجموع روستاهای این شهرستان به نام‌های کردده، قره کلک‌، بیان لوجه، کهلان، کوسه‌سفر، احمدآباد به 170 خانوار امدادرسانی و تخلیه آب از منازل شد.

شهرستان ملکان، آغچه دیزج؛ تنها حادثه دیده بودند و مورد خاصی رخ نداد.

شهرستان جلفا؛ در روستاهای میان‌کرداحمد، روستای پهناورد، روستای اشتیدم، روستای نظرکندی در مجموع به 12 خانوار امدادرسانی شد.

تبریز: 25 خانوار حادثه دیدند اما از این 25 خانواده تنها به 15 خانوار برای تخلیه آب امدادرسانی شد.

لازم به ذکر است که در این منطقه پنج خانه به صورت کامل تخریب شدند و در حال حاضر ساکنان آن در ورزشگاه آفتاب تبریز اسکان موقت داده شدند.

معاون امدادو عملیات جمعیت هلال احمر آذربایجان شرقی در خصوص میزان خسارت‌ها به شهرستان‌های عجب‌شیر و آذرشهر گفت: در شهرستان عجب‌شیر روستاهای پایچی، روستای چنار روستای خنیان حادثه دیده بودند.

وی با اشاره به اینکه در روستای خانیان به6 خانوار امدادرسانی شد، گفت: همچنین در روستای چنار به 25 خانوار لوازم اسکان موقت از قبیل، چادر، فانوس، پتو و... داده شد.

گفتنی است؛ بنا به گفته شاهدان عینی هنگامی که در آذرشهر یک دستگاه لودر در حال بیرون کشیدن یک خودروی پرشیا بود بعد از دقایق زیاد و تلاش بسیار نهایتاً توانست آن را که در گل و لای مدفون شده بود، بیرون بکشد و جسد یک خانم را از آن خارج کند.

یک نفر در روستای چنار نیز در زمانی که سیل در این منطقه جاری شده بود در حالی که با قاطر خود به مزارع کشاورزی می‌رفت از روی کوه سقوط کرد و کشته شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha