یکی از برنامه‌های دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، پیشگیری کامل از مرگ قابل اجتناب مادر، نوزاد و کودکان زیر یکسال تا 13 سال آینده است.

برنامه وزارت بهداشت برای پیشگیری کامل از مرگ قابل اجتناب 3 گروه هدف

سلامت نیوز:یکی از برنامه‌های دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت، پیشگیری کامل از مرگ قابل اجتناب مادر، نوزاد و کودکان زیر یکسال تا 13 سال آینده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر محمد اسماعیل مطلق با اعلام این خبر در رشت گفت: جلسه‌ای با حضور کارشناسان بهداشتی استان گیلان برگزار کردیم و در این جلسه ضمن تبیین اهداف برنامه ششم توسعه، اعلام شد برخی از اهداف برنامه پنجم توسعه نیز در این استان محقق شده است.

وی افزود: از جمله این برنامه‌ها می‌توان کاهش مرگ مادران، نوزادان، کودکان، افزایش شاخص امید به زندگی و شاخص افزایش امید به زندگی کیفی را نام برد.

وی ادامه داد: برای برنامه ششم توسعه نیز برنامه این است که مرگ نوزادان را در استان گیلان به زیر هفت در هزار تولد و مرگ کودکان یکسال را به زیر 10 در هزار تولد و مرگ مادران باردار را نیز به زیر 15 در 100 هزار تولد زنده برسانیم.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، مطلق گفت: اهداف دیگر این است که تا 13 سال آینده در تمام استان‌های کشور هیچگونه مرگ قابل اجتنابی برای مادران باردار، نوزادان و کودکان زیر یکسال نداشته باشیم.

مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس اظهار داشت: در این جلسه برنامه‌هایی که برای استان گیلان تدوین شده بود و همچنین اجرای کامل برنامه NCD و کاهش سرطان‌ها، کاهش مرگ افراد 30 تا 70 ساله، کاهش بیماری‌های قلبی، دیابت، فشار خون و سه نوع سرطان بحث و بررسی شد.

بنابر اعلام روابط عمومی معاونت بهداشت وزارت بهداشت، وی افزود: خوشبختانه آموزش‌ها در گیلان ارائه شده و تا پایان اردیبشهت ماه کلیه مراقبان سلامت این آموزش ها را دریافت خواهند کرد و برای کل استان این مراقبت ها به طور کامل انجام می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha