چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۷
کد خبر: 210790

عضو شورای ملی زیتون با بیان اینکه مصرف روغن پومیس برای انسان خطرناک است، از مردم خواست از خریدن روغن زیتون‌های قاچاق خودداری کنند.

روش تشخیص روغن زیتون اصل

سلامت نیوز:عضو شورای ملی زیتون با بیان اینکه مصرف روغن پومیس برای انسان خطرناک است، از مردم خواست از خریدن روغن زیتون‌های قاچاق خودداری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، نادر جلالت  با بیان اینکه روغن زیتون درجه‌ بندی‌های مختلف از جمله فرابکر، بکر، معمولی، لامپانت،  تصفیه شده و پومیس دارد، اظهارداشت: فرابکر بهترین نوع روغن زیتون است، اما در ایران متاسفانه گاهی ما شاهد هستیم روغن پومیس به جای بکر یا فرابکر و با قیمت‌های بالا به مصرف کنندگان عرضه می‌شود. 

وی با اشاره به اینکه قیمت هرلیتر روغن فرابکر حدود ۴۰ هزار تومان است، افزود: با این حال هر روغنی که به این قیمت به فروش برسد، حتما فرابکر نیست و مردم باید روش تشخیص روغن زیتون سالم و خالص را بلد باشند تا به راحتی متوجه شوند کدام روغن خالص و کدام پومیس است؟

عضو شورای ملی زیتون با بیان اینکه قیمت روغن پومیس در دنیا حدود یک دلار است، گفت: این روغن قابل خوردن نیست، دستگاه‌های مربوطه نیز جلوی واردات آن  را گرفته‌اند با این حال این محصول به شکل قاچاق وارد کشور  و لیتری بین ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان فروخته می‌شود. 

جلالت با اشاره به خطرات روغن پومیس برای مصرف کنندگان از جمله سرطان زا بودن آن از مردم خواست از خوردن روغن‌هایی که به شکل قاچاق وارد کشور می‌شوند، خودداری کنند. 

وی همچنین روش تشخیص روغن زیتون اصل را مورد اشاره قرار داد و گفت:یک قاشق غذا خوری روغن زیتون را در دهان می‌ریزیم، آن را در دهان می‌چرخانیم و با هوا قورتش می‌دهیم، اگر روغن سالم باشد، چند لحظه بعد احساس تلخی، تندی و تیزی گلو را می‌سوزاند و سپس این تلخی و تندی از بین رفته و طعم آن بسیار مطلوب می‌شود.

عضو شورای ملی زیتون اضافه کرد: همه روغن‌ها چرب هستند و در دهان ماسیده می‌شوند اما روغن زیتون چرب نیست و حس ماسیدگی را در دهان ایجاد نمی‌کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha