چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۱۸

رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت گفت: بر اساس آخرین آمار سال ۹۵ از زمان آغاز پیوند در کشور در دهه ۶۰ تا کنون بیش از ۵۰ هزار پیوند اعضا در کشور انجام شده است.

پیوند اعضا در ایران از مرز ۵۰ هزار مورد گذشت

سلامت نیوز:رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت گفت: بر اساس آخرین آمار سال ۹۵ از زمان آغاز پیوند در کشور در دهه ۶۰ تا کنون بیش از ۵۰ هزار پیوند اعضا در کشور انجام شده است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ،سید محمد کاظمینی با اشاره به اینکه سالانه ۲ هزار و ۵۰۰ پیوند کلیه در کشور انجام می‌شود افزود: پارسال ۸۰۲ مورد پیوند کبد، ۱۱۹ مورد پیوند قلب، ۳۰ مورد پیوند پانکراس و ۱۰۴۰ پیوند مغز استخوان انجام شده است که بسیار خوب و چشمگیر است.

رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت با اشاره به اینکه ۵۷ درصد موارد از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد پیوند کلیه از اهداکنندگان مرگ مغزی انجام شده است گفت: رشد این آمار در استفاده از اعضای مبتلایان به مرگ مغزی بی نظیر است.

وی افزود: در مجموع تعداد ۳ هزار و ۴۳۸ مورد پیوند اعضا در سال ۹۵ بوده است که علاوه بر این تعداد هزار و ۴۹ مورد پیوند مغز استخوان و بیش از ۶ هزار پیوند نسج، پوست، قرنیه، غضروف و دریچه قلب نیز انجام شده است.

کاظمینی با تاکید بر اینکه پتانسیل متخصصان ایرانی در بخش پیوند کلیه و کبد بی نظیر است گفت:: این تعداد پیوند بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داشته است.

وی افزود: بیمه‌ها باید پارسال با مصوبه هیئت دولت باید بخش پیوند را همراهی می‌کردند که متاسفانه انجام نشد، اما وزارت بهداشت با منابعی که در اختیار داشت این پیوند‌ها را رایگان انجام داد.

رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت با اشاره به تجهیزات و امکانات خوب بخش پیوند در کشور گفت: حدود ۴۵ بخش پیوند اعضا، ۲۵ واحد فراهم آوری عضو پیوند و ۱۷ بخش پیوند استخوان داریم.

وی با اشاره به زحمات و تلاش همکاران بخش پیوند کشور و راه اندازی بیمارستان پیوند شیراز در آینده نزدیک گفت: در تعطیلات نوروز امسال ۹۳ پیوند عضو در کشور داشتیم.

رئیس مرکز مدیریت پیوند وزارت بهداشت به توانایی تیم‌های پیوند کشور برای کمک و آموزش به کشورهای همسایه نیز اشاره کرد و افزود: کادر درمانی ما پارسال از مشهد به افغانستان رفتند و ۴۷ مورد پیوند کلیه در آن جا انجام دادند، همچنین ۲۰ مورد پیوند کبد توسط تیم پزشکی و درمانی شیراز در کشورهای پاکستان و تاجیکستان انجام شد.

وی با اعلام اینکه شیراز بخش بسیار خوبی برای پیوند کبد دارد که در دنیا جز بخش‌های ممتاز است افزود: در پیوند کبد توسعه دیگری در سال ۹۵ داشتیم و اداره پیوند دانشگاه علوم پزشکی تهران و بیمارستان امام خمینی (ره) نیز رشد بسیار خوبی داشتند.

کاظمینی درباره فراهم آوری عضو از مبتلایان مرگ مغزی گفت: مردم در این زمینه به خوبی همکاری کردند و برای اهدای عضو رضایت دادند که امیدواریم فرهنگ ثبت نام در شبکه ملی پذیره نویسی از سلول‌های بنیادی خونساز نیز گسترش یابد چرا که در این مورد فقط می‌توانند در زمان حیات نام نویسی کنند که هر چه تعداد پذیره نویسی بیشتر شود امکان پیوند مغز استخوان نیز بیشتر می‌شود.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha