چهارشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۰
کد خبر: 210817

رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با تشریح آخرین جزئیات عملیات سیل و آب‌گرفتگی در ۹ استان کشور طی شش روز گذشته، گفت: بنا بر گزارش سیل و آبگرفتگی از ٢٥ تا ساعت شش صبح امروز، ۱۵هزار و ۴۷۰ تن از هموطنان ۹ استان درگیر در سیل و آب‌گرفتگی خدمات امدادی لازم را دریافت کردند.

۴ تن در سیل آذربایجان همچنان مفقودند

سلامت نیوز:رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر با تشریح آخرین جزئیات عملیات سیل و آب‌گرفتگی در ۹ استان کشور طی شش روز گذشته، گفت: بنا بر گزارش سیل و آبگرفتگی از ٢٥ تا ساعت شش صبح امروز، ۱۵هزار و ۴۷۰ تن از هموطنان ۹ استان درگیر در سیل و آب‌گرفتگی خدمات امدادی لازم را دریافت کردند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، مرتضی سلیمی با اعلام گزارش عملیات سیل و آبگرفتگی در ۶۵ روز گذشته تا ساعت ۶ صبح امروز، اظهار کرد: ۹ استان آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان، قزوین، کرمانشاه، لرستان، گیلان و مازندران در ۵ روز گذشته درگیر سیل و آب‌گرفتگی بوده‌اند.

وی با اشاره به امدادرسانی در ۱۰۴ شهر و روستای استان‌های درگیر سیل و آب‌گرفتگی، گفت: بر این اساس امدادگران هلال‌احمر خدمات لازم را به ۱۵هزار و ۴۷۰ تن از هموطنان ارائه کرده و سه‌هزار و ۵۱۱ تن نیز از خدمات اسکان اضطراری بهره بردند.

سلیمی بیان کرد: در این زمینه ۱۷ تن از متاثران به مناطق امن و هشت تن به مراکز درمانی منتقل شدند و سیلاب از ۲۸۴ واحد مسکونی تخلیه و همچنین ۴۴ خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شدند. 

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به توزیع ۸۶۰ دستگاه چادر، سه هزار و ۳۱۰ تخته پتو، ۹۵۵ تخته موکت، ۷۸۷ ست شست و شو و ۳۲۰ شعله والور و فانوس میان متاثران، گفت: همچنین تاکنون ۵۴هزار و ۲۲۰ قوطی انواع کنسروجات، ۳۹۰ کیلوگرم خرما، پنج هزار و ۷۲۰ بطری آب معدنی، ۱۵ هزار و ۴۰۰ کیلوگرم برنج، ۶ هزار و ۷۰۰ کیلو حبوبات و ۸ هزار و ۳۶۰ قرص نان میان متاثران توزیع شده است. همچنین پنج هزار کیلوگرم اقلام امدادی طی ۳٦ سورتی پرواز به مناطق سیل‌زده انتقال داده شده است.

بنابر اعلام روابط عمومی جمعیت هلال احمر، وی با اشاره به مفقودی احتمالی ۴ تن از هموطنان متاثر از سیل و آب‌گرفتگی در آذرشهر وعجب شیر، اظهار کرد: ۱۴۵ تیم عملیاتی شامل ۸۱۷ امدادگر و نجاتگر خدمات لازم را به هموطنان ارائه کردند و امدادرسانی‌ها در استان‌های آذربایجان شرقی و غربی ادامه دارد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha