پنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۲:۳۷
کد خبر: 21085

دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت روز جهانی دیابت، 14 نوامبر 2010 برابر با 23 آبان ماه جاری ضمن اعلام اینکه در حال حاضر بر اساس آمارهای سازمان جهانی بهداشت 220 میلیون نفر در جهان مبتلا به دیابت هستند هشدار داد آمار مرگ ومیر به دلیل دیابت می تواند تا 2030 دوبرابرشود و در عین حال هیچ کشوری از آن درامان نخواهد بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد در پیام بان کی مون آمده است کشورهای فقیر بیشترین صدمه را خواهند دید یعنی 80 درصد موارد جدید دیابت در کشورهایی با درآمد پایین یا متوسط خواهد بود. وی می افزاید روز جهانی دیابت بر نیاز در اقدام دولت ها و شرکای آن ها برای حل این بیماری مزمن و ناتوان کننده تاکید دارد.
 
ایشان می گوید استراتژی جهانی برای جلوگیری و کنترل بیماری های غیر واگیر سازمان جهانی بهداشت راه هایی را ارائه می دهد که افراد، جوامع و دولت ها برای جلوگیری از دیابت نیاز دارند.
 
بان کی مون می افزاید در ماه سپتامبر (سال آینده) مجمع عمومی سازمان ملل متحد اجلاسی با حضور مسئولان عالیرتبه برای جلوگیری از گسترش بیماری های غیر واگیر برگزار می نماید. وی گفت اینجانب تمامی شرکت کنندگان را به استفاده ازاین رخداد برای نشان دادن اینکه متعهد به حل مشکل دیابت و سایر بیماری های مزمن عمده هستند، ترغیب می نمایم. 
 
دبیر کل در خاتمه گفت ترویج غذا و زندگی سالم به گونه ای گسترده می تواند اثر مثبت بر محیط زیست داشته باشد و با کاهش مصرف غذاهای فرآوری شده و افزایش پیاده روی، دوچرخه سواری و استفاده از سایر وسائل حمل و نقل که مفید برای بدن و سیاره ما هستند، می توان از گسترش بیماری های غیر واگیر جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha