پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۹
کد خبر: 210898

مهم‌ترین عامل محیطی تاثیرگذار روی قد، نوع و میزان تغذیه است. پیروی از یک رژیم متنوع و متعادل شرط لازم برای دستیابی به حداکثر استعداد ژنتیک برای افزایش طول استخوان‌هاست.

سلامت نیوز: پروتئین بخصوص نوع حیوانی آن از اجزای اصلی مورد نیاز برای رشد است. گوشت و تخم‌مرغ منبع اصلی تامین پروتئین حیوانی هستند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم، کلسیم نیز عنصر اصلی در ترکیب استخوان بوده و بدون رسیدن میزان کافی آن در رژیم غذایی، رسیدن به بالاترین ظرفیت وراثتی طول استخوانی میسر نیست. شیر و لبنیات همچنین کلم و مرکبات از منابع اصلی این عنصر هستند.

علاوه براین، ترشح هورمون‌های موثر در رشد و ساخت بستر استخوانی و عضلات، مستلزم تامین ویتامین‌ها و عناصر دیگری مانند روی، منیزیم، آهن و فلوئور است. انجام حرکات ورزشی و کششی مانند یوگا، بارفیکس و امثال آنها نیز می‌تواند تا حدودی به این امر کمک کند.

البته رعایت برنامه مناسب خواب نیز موجب ترشح منظم هورمون رشد می‌شود.

خواب نامنظم همچنین بیداری در شب‌ها و خوابیدن تا دیروقت با ایجاد اختلال در روند ترشح هورمون رشد می‌تواند نوجوانان را در دستیابی به قد واقعی ناکام بگذارد البته باید خاطرنشان کرد کماکان عامل وراثت، اصلی‌ترین عامل تعیین میزان قد افراد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha