پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 210908

سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست به آلمان در مهرماه سال گذشته حاشیه‌های عجیبی بدنبال داشت که با گذشت هفت ماه هنوز برخی، با وارونه جلوه دادن واقعیت آن را دستاویز حمله به دولت و کابینه‌اش قرار داده‌اند.

بازخوانی «یک دروغ» و توضیح مجدد سازمان محیط زیست

سلامت نیوز: سفر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست به آلمان در مهرماه سال گذشته حاشیه‌های عجیبی بدنبال داشت که با گذشت هفت ماه هنوز برخی، با وارونه جلوه دادن واقعیت آن را دستاویز حمله به دولت و کابینه‌اش قرار داده‌اند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، طی این سفرکاری یکی از برنامه های معصومه ابتکار دیدار با خانم باربارا هندریکس وزیر فدرال محیط زیست، حفظ طبیعت، ساختمان و ایمنی هسته ای آلمان بود اما اتفاق عجیب در این میان آن است که بعد از اجرای مراسم امضای بیانیه مشترک همکاری های دو کشور، فیلم و عکس هایی در برخی رسانه های کشور منتشر و ادعا شد که معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور دولت یازدهم با یک مقام آلمانی مرد دست داده است و این را یک رسوایی برای دولت تدبیر و امید دانستند.

این فیلم به همراه کپشن های دروغ مثل "مقام مسئول ننگی بزرگ در دولت تدبیر وامید !!" و "دست دادن معصومه ابتکار معاون حسن روحانی با یک مقام آلمانی !!" به سرعت در فضاهای مجازی دست به دست می شد و مخاطبان این فیلم بدون کمترین جستجو و تنها بر اساس موهای کوتاه این فرد، این طور قضاوت کردند که مقام مسئول زن و نماینده ایران با یک مقام آلمانی مرد دست داده است.

مجید فدایی دبیر شورای اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست در این باره در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: 15 مهر سال 95 معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به دعوت خانم باربارا هندریکس وزیر محیط زیست آلمان برای دیدار و ملاقات با مسئولان محیط زیست این کشور، به منظور تبادل تجربیات حوزه محیط زیست سفری به این کشور داشت.

وی با بیان اینکه این سفر کاری و مذاکرات بین مقامات محیط زیست ایران و کشور آلمان منجر به انعقاد یک تفاهم‌نامه شد، افزود: طبق روال رسمی بعد از امضای این تفاهم‌نامه مشترک، مبادله تفاهم‌نامه‌ها و سپس دست دادن بین مقامات ارشد این دو کشور اتفاق افتاد. اما تیپ مردانه وزیر محیط زیست آلمان باعث ایجاد سوء تفاهم‌هایی برای برخی رسانه‌ها شد و این ادعا مبنی بر اینکه وزیر محیط زیست آلمان مرد است مطرح شد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: برخی که دنبال حاشیه سازی برای دولت یازدهم و معاون رئیس جمهور بودند به صورت گسترده این فیلم را در شبکه‌های مجازی منتشر کرده و ادعا کردند معصومه ابتکار با وزیر مرد آلمان دست داده است در حالیکه این ادعا از ریشه غلط بوده و تنها یک اشتباه بصری بوده است.

فدایی با بیان اینکه سازمان حفاظت محیط زیست در آن مقطع زمانی بلافاصله توضیحی در این باره ارائه داده و تاکید کرد که وزیر محیط زیست آلمان یک زن است، اظهار کرد: حتی بخش خبری 20:30 شبکه دو به این موضوع اشاره کرده و توضیحاتی در مورد حاشیه ایجاد شده پیرامون این سفر معاون رئیس جمهور ارائه داد.

وی با اشاره به اینکه طی یکی دو روز گذشته برخی که دنبال تخریب دولت و شخصیت معصومه ابتکار هستند، اقدام به بازنشر این فیلم و آن ادعای دروغ کرده اند، گفت: این افراد به منظور تحریک احساسات و عرق دینی مردم مسلمان ایران این فیلم را مجددا بازنشر کرده، در حالیکه قبلا در این مورد توضیحات کافی ارائه شده بود. در حقیقت مخالفان دولت قصد دارند با نبش قبر بر حواشی ایجاد شده پیرامون یک موضوع  دروغ، کابینه دولت روحانی را زیر سوال ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha