كنگره كشوری هماتولوژی (خون شناسی) و مراقبت‌های پرستاری به همت مركز تحقیقات خون و سرطان دانشگاه علوم پزشكی یزد از 19 آبان به مدت 3 روز در یزد برگزار می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز اعظم السادات هاشمی، دبیر علمی این همایش در گفت‌وگو با خبرنگار نظام پرستاری اظهار كرد: از محورهای این كنگره می‌توان به انواع كم خونی‌ها (تالاسمی و فقر آهن)، بیماری‌های خونریزی دهنده مثل هموفیلی، مراقبت‌های پرستاری، كاهش پلاكت، تازه‌های انكولوژی(سرطان اطفال) و طب انتقال خون اشاره كرد.
وی با بیان ابنكه همزمان با برگزاری این همایش 3 كارگاه آموزشی برگزار می‌شود، افزود: تاكنون حدود 400 مقاله به دبیرخانه همایش ارسال شده كه خلاصه مقالات به صورت انگلیسی در مجله‌ انگلیسی A.JPHO چاپ می‌شود.  بخشی از این مقالات به گروه پزشكی و بخشی مربوط به پرستاران است.
دبیر علمی همایش با بیان اینكه در گروه پرستاری در مجموع 70 مقاله به صورت پوستر و سخنرانی ارایه می‌شود، گفت: در آخرین روز همایش (21 آبان) مقالات پرستاری در قالب سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود.
به گفته وی، دانشجویان و كارشناسان پرستاری از شهرهای تبریز، مشهد، ارومیه، زاهدان و اهواز در این همایش شركت می‌كنند.
بر اساس این گزارش، در برگزاری این همایش دانشگاه علوم پزشكی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد، مركز تحقیقات خون و سرطان این دانشگاه، سازمان انتقال خون ایران و پایگاه انتقال خون مركز یزد همكاری می‌كنند.
علاقه‌مندان برای كسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های 7245371 و 8229104 – 0351 تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha