پنجشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۸
کد خبر: 210923

با گرم‌تر شدن هوا و افزایش‌ها تمایل ورزشکاران به ورزش کردن در هوای آزاد افزایش می‌یابد. ممکن است که بدن در فصل زمستان فعالیت کمتری داشته باشد و با شروع فعالیت بیشتر احتمال آسیب‌دیدگی بخصوص در ناحیه مفاصلی بیشتر است. باید نکات خاصی رعایت شود تا بدن آسیب نبیند.

راهکارهایی برای جلوگیری از زانو درد در ورزش

سلامت نیوز: با گرم‌تر شدن هوا و افزایش‌ها تمایل ورزشکاران به ورزش کردن در هوای آزاد افزایش می‌یابد. ممکن است که بدن در فصل زمستان فعالیت کمتری داشته باشد و با شروع فعالیت بیشتر احتمال آسیب‌دیدگی بخصوص در ناحیه مفاصلی بیشتر است. باید نکات خاصی رعایت شود تا بدن آسیب نبیند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا از us news، چند توصیه که ورزشکاران باید به آنها توجه کنند تا احتمال آسیب‌دیدگی در آنها به حداقل برسد عبارتند از:

گرم کردن و سرد کردن بدن:

گرم کردن و سرد کردن بدن ابتدایی‌ترین اصل ورزشی است اما هنوز هم یک قانون طلایی به شمار می‌رود. انجام ورزش شدید به یک باره باعث می‌شود که به بدن فشار بیاید و بدن آسیب ببیند. قبل از شروع ورزش سه تا پنج دقیقه بدن را گرم کنید. برای مثال درجا بزنید یا بدوید. بسیاری اوقات به دلیل ضعیف بودن عضلات لگن و چهارسر به زانوها فشار می‌آید.

سر کردن بدن بعد از ورزش نیز بسیار مهم است. می‌توانید با چند دقیقه انجام حرکات کششی ریکاوری انجام دهید.

پیاده روی سریع انجام دهید: پیاده روی سریع بدن را گرم می‌کند و برای ورزش آماده می‌کند مطالعات مختلف نشان داده است که دویدن به زانوها آسیب وارد نمی‌کند. دویدن برای مدتی بر روی تردمیل یا در خیابان باعث می‌شود که بدن فعال باشد و زانوها آسیبی نبیند.

تداوم در ورزش

سعی کنید حداقل یک یا دو بار در دفتر ورزش کنید. می‌توانید تنها ۲۰ تا ۳۰ دقیقه با شدت متوسط ورزش کنید. به تدریج می‌توانید میزان ورزش را افزایش دهید.

زمانی که شک دارید به پزشک مراجعه کنید:

زانودرد بسیار مهم است. در صورتی که شما درد داشته باشید بدن به شما نشان می‌دهد که مشکلی وجود دارد و ورزش خوب پیش نمی‌رود. به بدن توجه کنید و در صورت داشتن درد مفاصل به پزشک مراجعه کنید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha