این پروژه‏ منجر به ساخت یك سیستم چند منظوره شد كه چندین كاربرد از جمله افزودن قابلیت‏های ذخیره در فایل، نمایش در محیط گرافیكی و ارسال از طریق MMS به یك گوشی تلفن همراه دیگر در شبكه مخابراتی كشور، ساخت سیستم ثبت سه كاناله ECG و پایش بلادرنگ توسط كامپیوتر و امكان ذخیره‏سازی بر روی آن را شامل می‏شود.

سیستم بلوتوث برای مانیتورینگ سیگنال قلب ساخته شد
سلامت نیوز: سیستم بی‌سیم بلوتوث برای مانیتورینگ سیگنال قلب با قابلیت ارسال به تلفن همراه توسط پژوهشگر دانشكده مهندسی پزشكی دانشگاه صنعتی امیركبیر طراحی و ساخته شد.

به گزارش فارس، مهدی فلاح‏نژاد مجری این طرح گفت: این سیستم قابلیت مانیتورینگ فعالیت الكتریكی قلب افراد را از راه دور میسر می‏سازد و از آنجا كه امروزه درصد بسیار بالایی از افراد در شهرها و روستاها امكان استفاده از سیستم تلفن همراه را دارند در صورت ایجاد پایگاه‏های مناسب در بیمارستان‏ها و درمانگاه‏ها امكان پایش‏‏ وضعیت قلبی افراد تحت خطر فوق‏العاده میسر می‏شود.

وی ‏‏تصریح كرد: استفاده از چنین سیستم‏هایی باعث افزایش سلامت افراد جامعه، كاهش درصد مرگ و میر ناشی از سكته‏های قلبی، كاهش هزینه‏ها و سفرها می‏شود.

وی در بیان قابلیت‏های این پروژه گفت: این پروژه‏ منجر به ساخت یك سیستم چند منظوره شد كه چندین كاربرد از جمله افزودن قابلیت‏های ذخیره در فایل، نمایش در محیط گرافیكی و ارسال از طریق MMS به یك گوشی تلفن همراه دیگر در شبكه مخابراتی كشور، ساخت سیستم ثبت سه كاناله ECG و پایش بلادرنگ توسط كامپیوتر و امكان ذخیره‏سازی بر روی آن را شامل می‏شود.

وی بیان داشت: این پروژه به صورت كامل در ایران برای اولین بار انجام شده كه با توجه به سیستم مخابراتی كشور و نیازهای آن قابل توسعه است.

فلاح‌نژاد خاطر نشان كرد: در پروژه طراحی شده كاربر در صورت عدم دسترسی به رایانه می‏تواند سیگنال را به گوشی تلفن همراه خود ارسال كرده و آن را برای پزشك، درمانگاه یا مركز مربوطه ارسال كند.

به گزارش فارس، این پروژه در قالب پایان نامه كارشناسی ارشد مهندسی پزشكی گرایش بیوالكتریك ارائه و به راهنمایی محمدحسن مرادی به انجام رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha