شما با مناطقی مواجه هستید که همانند شمال، دارای جنگل های باطراوت است ولی به مانند شمال شرجی نیست، توصیفی که استاندار کردستان از شهرهای این استان در قابلیت های گردشگری کردستان عنوان می کند.

«شمالی»که شرجی نیست

سلامت نیوز: شما با مناطقی مواجه هستید که همانند شمال، دارای جنگل های باطراوت است ولی به مانند شمال شرجی نیست، توصیفی که استاندار کردستان از شهرهای این استان در قابلیت های گردشگری کردستان عنوان می کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، عبدالمحمد زاهدی در نشست خبری با اصحاب رسانه به تشریح جذابیت های استان گردشگری پرداخت و اظهارداشت: یکی از مهمترین جذابیت این استان مردم این دیار هستند که مهمانوازی آنان ویژه بوده و همیشه مهمان را ارجحیت می دهند که می توان مصادیق زیادی از آن عنوان کرد.

وی ادامه داد: استان کردستان مملو از ظرفیت های طبیعی، تاریخی و فرهنگی و علی الخصوص آیینی همچون موسیقی محلی است و اصلا جامعه کرد بدون موسیقی معنا ندارد، همچنین  این استان دارای انواع آداب و مذاهب مختلف است.

زاهدی به تفاوت های طبیعی استان کردستان پرداخت و بیان داشت: مثلا در منطقه شمالی کردستان، جنگل های داریم بسیار باطراوات به مانند شمال کشور ایران ولی بدون هوای شرجی، همچنین مناطق کوهستانی این استان در بهار بسیار دیدنی است، زیرا یکی از شهرت های کردستان به دره ها و دامنه های آن است،بطوریکه مثلا شهر سنندج در میان کوه ها قرار گرفته است.

استاندار کردستان ادامه داد: آیین ها و رسومات در کردستان نیز بسیار متعدد است بطوریکه فرقه های دراویش نیز در این استان بدون مشکل مراسم خانقاه خود را دارند و مکانی برای جذب گردشگر است.

زاهدی با انتقاد از برخی فضاسازی های ناامنی در استان کردستان خاطرنشان کرد: کردستان بسیار امن است، بطوریکه اصلا جرم سازمان یافته در حوزه سرقت و قتل نداریم بطوریکه اصلا باندهای بزرگ مواد مخدر در کردستان وجود ندارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha