جمعه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۹
کد خبر: 210997

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اگر روند فروش خاک در جزیره هرمز ادامه داشته باشد تا چند سال آینده این جزیره هم به یک ناکجاآباد تبدیل خواهد شد که خیلی ارزش خاصی ندارد.

فروش خاک در جزیره هرمز غیرقابل انکار است

سلامت نیوز: رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: اگر روند فروش خاک در جزیره هرمز ادامه داشته باشد تا چند سال آینده این جزیره هم به یک ناکجاآباد تبدیل خواهد شد که خیلی ارزش خاصی ندارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا،معصومه ابتکار  در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شما پیش از این موضوع قاچاق خاک در جزیره هرمز را تایید کرده بودید، اما دبیر شورای هماهنگی  مبارزه با قاچاق کالا در استان هرمزگان این موضوع را تکذیب کرده است، نظر شما در این مورد چیست؟ گفت: بحث من این است که هرمز یک جزیره ارزشمند است و جاذبه‌های زیست‌محیطی و طبیعی فوق‌العاده‌ای دارد. حیف است که این جزیره به موضوع فروش خاک دچار شود.

او افزود: بحث من بیشتر در مورد فروش خاک بود نه قاچاق خاک. این مسئله که خاک هرمز به فروش می‌رسد، غیر قابل انکار است. صحبت من این بود که این مسئله باید تحت نظارت و با ضوابط و دقت انجام شود. این جزیره یک مکان فوق‌العاده و زیبا است، آن هم به لحاظ خاک‌های رنگینی که دارد.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرد: ما به عنوان نگاه زیست‌محیطی با تاکید بر اینکه باید ذخایر ایران را حفظ کنیم، معتقدیم راه‌های بهتری برای درآمدزایی در جزیره هرمز وجود دارد. اگر روند فروش خاک در این جزیره ادامه داشته باشد تا چند سال آینده این جزیره هم به یک ناکجاآباد تبدیل خواهد شد که خیلی ارزش خاصی ندارد.

ابتکار در پاسخ به این سوال که آیا برای جلوگیری از فروش خاک جزیره هرمز اقدامی صورت گرفته است، گفت: ما در چارچوب قوانین و اختیارات خود مکاتبات و پیگیری‌هایی را انجام داده‌ایم و خودمان تذکرات لازم را داده‌ایم. تذکرات به مراجع مختلف از جمله معاونت معدن وزارت صنعت و همین طور منابع طبیعی استان ارائه شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha