رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، این سازمان را مسئول تایید استاندارد محصولات غذایی همچون سوسیس و کالباس دانست.

کنترل استاندارد محصولات غذایی با وزارت بهداشت نیست

سلامت نیوز:   رئیس سازمان ملی استاندارد ایران، این سازمان را مسئول تایید استاندارد محصولات غذایی همچون سوسیس و کالباس دانست.

به گزارش سلامت نیوز  به نقل از خانه ملت، نیره پیروز بخت در خصوص بررسی سلامت و تعیین استاندارد محصولات غذایی همچون سوسیس و کالباس، گفت: سازمان ملی استاندارد مرجع تعیین همه استانداردهای اجباری است، تایید و نظارت بر استاندارد محصولات غذایی چون سوسیس و کالباس هم از سوی سازمان ملی استاندارد و وزارت بهداشت مشخص می‌شود.

وی تصریح کرد: در حقیقت این سازمان و وزارت بهداشت هر دو از منظرهای مختلف در خصوص استاندارد محصولات غذایی نظر می‌دهند اما وزارت بهداشت نمی‌تواند محصولات غذایی چون سوسیس و کالباس را از منظر استاندارد کنترل کند.

پیروز بخت تاکید کرد: روابط فنی برای تعیین استاندارد محصولات غذایی چون سوسیس و کالباس لازم است که تعیین و کنترل این ضوابط فنی توسط وزات بهداشت انجام می‌گیرد.

رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با تاکید بر اینکه در نهایت استاندارد محصولات غذایی چون سوسیس و کالباس توسط سازمان ملی استاندارد تایید و اعلام می‌شود، گفت: سازمان ملی استاندارد، استاندارد محصلات غذایی چون سوسیس و کالباس را مشخص اما ضوابط فنی توسط مراجع دیگر چون وزارت بهداشت تعیین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha