طبق آمار واحد پیشگیری و آموزش همگانی مرکز قلب دانشگاه علوم پزشکی تهران از هر چهار فرد بالای 18 سال یک نفر به این عارضه دچار می شود.

از هر چهار نفر بالای 18 سال یکی به فشارخون مبتلا می‌شود
سلامت نیوز: با رعایت یک رژیم غذایی سالم، کنترل وزن، کاهش میزان نمک مصرفی و انجام فعالیت های ورزشی می توان از ابتلا به فشار خون جلوگیری کرد.

به گزارش ایسنا  پرفشاری خون یا هایپر تانسیون یک وضعیت تهدید کننده در زندگی افراد است که به قاتل آرام و بی صدا نیز خوانده می شود چرا که اغلب بدون هیچ علامتی بروز می کند.

طبق آمار واحد پیشگیری و آموزش همگانی مرکز قلب دانشگاه علوم پزشکی تهران از هر چهار فرد بالای 18 سال یک نفر به این عارضه دچار می شود.

هر کسی ممکن است به این بیماری مبتلا شود اما ابتلا به این بیماری با افزایش سن ارتباط مستقیم دارد به نحوی که در افراد مسن شایع تر است.

علاوه بر سن، ابتلا به بیماری های نظیر دیابت و چاقی احتمال ایجاد آن را افزایش می دهند. به همین دلیل با انجام برخی اقدامات زودهنگام می توان از این بیماری پیشگیری کرد.

پرفشاری خون می تواند منجر به بروز بیماری های قلبی، سکته مغزی و بیماری‌های کلیوی باشد، همچنین این عارضه به تنهایی یکی از علل اصلی ایجاد عوارض حاملگی است.

نکته مهم در فشار خون قابل پیشگیری بودن آن است که با کنترل وزن، استفاده از رژیم غذایی سالم، انجام فعالیت های ورزشی، کاهش میزان نمک و سدیم مصرفی، ترک سیگار و عدم مصرف الکل می توان از ابتلا به آن جلوگیری کرد.

همچنین کسانی به این بیماری دچار شده اند نیز می توانند با رعایت تمام موارد ذکر شده، مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک معالج خود و کنترل منظم فشار خون توسط دستگاه فشار سنج تا حد زیادی این عارضه را کنترل و درمان کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha