مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، گفت: تعداد تخت های ویژه در بخش های ICU، NICU و PICU تا پایان سال ۹۵ به ۲۲۸۵ تخت افزایش یافت.

تعداد تخت های ویژه بیمارستانی به ۲۲۸۵ تخت افزایش یافت

سلامت نیوز:مدیرکل دفتر توسعه منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت، گفت: تعداد تخت های ویژه در بخش های ICU، NICU و PICU تا پایان سال ۹۵ به ۲۲۸۵ تخت افزایش یافت.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر،مهندس امیر ساکی  افزود: طرح افزایش ظرفیت تخت های ویژه در راستای کمبود تعداد تخت در بخش های ICU، NICU وPICU  و با هدف افزایش تعداد تخت و کاهش صف انتظار برای دریافت خدمات ویژه، بهبود خدمات دهی به بیماران و افزایش کیفیت فضای فیزیکی مطابق با استانداردهای جاری کشور به عنوان یکی از بسته های طرح تحول نظام سلامت در سطح کشور در دست اجرا است.

وی توضیح داد: در این طرح هر دانشگاه در راستای نیاز شهرستان های تابعه این تخت ها را در بیمارستان های موجود توزیع می کند. همچنین به منظور تسریع در این فرایند، نقشه های پروژه و دستورالعمل راهنما در خصوص الزامات طراحی بخش های ویژه و الگوی راهنمای طراحی بخش ها تهیه و به دانشگاه های علوم پزشکی کشور ارسال شده است.

مدیرکل مرکز منابع فیزیکی و امور عمرانی وزارت بهداشت با بیان اینکه این طرح با هدف افزایش ظرفیت تخت های ویژه به ۲۴۵۴ تخت در حال اجرا است، اضافه کرد: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون از مجموع ۴۲۵ پروژه ۳۷۲ پروژه با مجموع ۲۲۸۵ تخت به اتمام رسیده و فرآیند بهره برداری از این بخش ها آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه تدابیر لازم در جهت تامین منابع انسانی و تجهیز این بخش ها صورت گرفته است، اظهارداشت: این تعداد تخت در شهرهای اراک، ارومیه، اصفهان، ایرانشهر، ایلام، بابل، بوشهر، بهبهان، بیرجند، تربت جام، جهرم، جیرفت، خراسان رضوی، دزفول، رفسنجان، زابل، زنجان، سبزوار، ساوه، سمنان، شاهرود، شیراز، فسا، قم، کردستان، کرمان، کرمانشاه، گلستان، گناباد، لارستان، مراغه، همدان و یزد به اتمام رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha