رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت از صدور بی‌رویه مجوز برای راه‌اندازی فست فود فروشی‌ها انتقاد کرد.

انتقاد وزارت بهداشت از صدور بی‌رویه مجوز برای فست فود فروشی‌ها

سلامت نیوز:رئیس دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت از صدور بی‌رویه مجوز برای راه‌اندازی فست فود فروشی‌ها انتقاد کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر زهرا عبداللهی درباره کمپین نه به فست فود که قرار است از سوی وزارت بهداشت برگزار شود، گفت: از نظر ما غذایی سالم است که عوامل خطر تغذیه‌ای مثل قند و نمک و چربی را نداشته باشد. فست فودهای غربی که در الگوی غذایی مردم جای خود را باز کرده اند و زیاد مصرف می‌شوند، چربی و نمک زیادی دارند و با توجه به اینکه همراه با نوشابه‌های گازدار استفاده می‌شوند، به مشکلات تغذیه‌ای مردم دامن می‌زنند.

وی ضمن انتقاد از صدور بی‌رویه مجوز برای راه‌اندازی فست فودها، بیان کرد: این اقدام باعث می‌شود مردم بیشتر به سمت فست فودها  بروند. راه چاره این مشکل نیز این است که صنف اغذیه فروشی تشویق شود که غذای ایرانی عرضه کند.

عبداللهی همچنین اضافه کرد: برای اصلاح الگوی غذایی مردم باید غذاهای فوری ایرانی را جایگزین این فست فودها کنیم و فرهنگ مصرف آنها را رواج دهیم. ما با چالش نه به فست فود، می‌خواهیم جامعه را آگاه کنیم و فرهنگ مصرف غذاها و فست فودهای ایرانی را گسترش دهیم.

رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت همچنین اضافه کرد: مردم به خصوص کودکان این غذاها را نمی‌شناسند. اغذیه فروشی‌ها نیز می‌توانند به سمت این غذاها مثل انواع کوکوها، املت، آش‌های ایرانی که فوری و مدل فست فود دارند ، بروند.

وی هدف از این برنامه را ترویج فرهنگ مصرف غذاهای سالم ایرانی عنوان کرد و افزود: اگر مردم این غذاها را با قند و نمک و روغن کمتری استفاده کنند، الگوی غذایی اصلاح می شود. حدود 50 درصد مردم دچار چاقی هستند و شاهد روند افزایشی چاقی، دیابت، فشارخون و چربی خون هستیم.

رییس دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت از رایزنی این وزارتخانه با اصناف در این زمینه خبر داد و گفت: از طریق دبیرخانه شورای عالی سلامت و امنیت غذایی جلساتی با حضور نمایندگان همه بخش‌ها از جمله صنف اغذیه فروش‌ها برگزار و مباحث در قالب بحث‌های کارشناسی دنبال می‌شود. همچنین سعی می‌کنیم در قالب همایش‌هایی اهمیت این موضوع را برای اصناف روشن کنیم؛ چرا که ابتدا باید در این زمینه دیدگاهی ایجاد شود و بعد گام به گام جلو رویم. مهم‌ترین اولویت ما در بحث سلامت تغذیهای مردم، فرهنگسازی صحیح است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha