رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران، طراحی مدل و الگویی موفق در زمینه آموزش، پژوهش و ارائه خدمات را از برنامه های مهم پس از ادغام دانشگاه علوم پزشکی ایران با این دانشگاه عنوان کرد.

به گزارش سلامت نیوز  دکتر محمد باقر لاریجانی با اعلام این خبر گفت: خوشبختانه هر كدام از دانشگاه های علوم پزشكی تهران و ایران سابق، دارای ده ها ایده و تجربه موفق در زمینه های مختلف هستند كه تجمیع آنها می تواند دانشگاه علوم پزشكی تهران را به الگویی سرآمد تبدیل نماید.
وی که در جلسه مشترک هیات رییسه با روسای بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه سخن می گفت، با تاکید بر لزوم توجه به حاكمیت خدمات بالینی، ساماندهی اورژانس ها، توجه به كرامت انسانی و حمایت از حقوق بیمار، اظهار داشت: لازم است با آگاهی كامل از شرایط موجود و برنامه ریزی مناسب موضوعاتی از قبیل راه اندازی VIP، اعضای هیات علمی تمام وقت، HIS  بیمارستانی، ارائه خدمات دارویی و هزاران موضوع دیگر را با ایجاد شبكه درونی ساماندهی نماییم.
رئیس شورای سیاستگذاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاكید بر گسترش خدمات دارویی در واحدهای بیمارستانی گفت: خوشبختانه مجموعه عظیمی از داروخانه های دانشگاه به كمك بیمارستان ها آمده اند و اكنون در برخی از بیمارستان ها ارائه خدمات دارویی 24 ساعته را راه اندازی كرده ایم كه این مسئله توانسته تا حد زیادی از رفت و آمدهای درون شهری و هزینه های بیماران را بكاهد.
دكتر لاریجانی ایجاد همدلی، گسترش زمینه های همكاری و تجمیع امكانات را موجب هم افزایی توان دانست و تصریح كرد: به نظر می رسد كه دانشگاه جدید، مجموعه نسبتا كاملی از خدمات را ارائه می دهد كه در صورت ایجاد یك Networke درونی می تواند بخش عظیمی از مشكلات تهران و حتی كشور را حل نماید.
وی با ابراز خرسندی از حضور دوستان و همكاران جدید در مجموعه دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: زمان كار فرا رسیده و انتظار است كه تمامی همكاران، ساماندهی و ارتقاء را محور امور خود قرار دهند.
رئیس دانشگاه ضمن ارزشمند خواندن گذشته و پیشینه دو مجموعه، دانشگاه را مجموعه ای از ظرفیت های كم نظیر دانست و افزود: خوشبختانه ظرفیت های قابل توجهی فراهم آمده كه البته ساماندهی آن دشواریها و سختی های زیادی در پیش رو قرار می دهد.
رییس پژوهشکده غدد و متابولیسم بیمارستان شریعتی، همدلی را موجب ارتقاء توان و نقش آفرینی در عرصه های بین الملل خواند و گفت: در نظر داشته باشید كه دیگر كشورهای منطقه نیز همزمان با ایران در حال رشد و پیشرفت هستند و در صورتی كه قصد درخشش و نقش آفرینی در عرصه های بین المللی را داریم، باید در این مسیر استوارتر و با كمترین لغزش حركت نماییم.
دكتر لاریجانی با بیان اینكه شما میراث دار جندی شاپور هستید تصریح كرد: لازم است نقش خود را به عنوان افرادی فكور به خوبی در سیستم ایفا نمایید چرا كه از ویژگیهای مردم، نقش آفرینی، ریسك پذیری، خلاقیت و نوآور بودن و همچنین استواری و جدیت آنهاست.
عضور شورای معاونان وزارت بهداشت، وجود افراد ایده ساز را موجب توسعه مجموعه دانست و گفت: خوشبختانه بسترهای بسیار مناسبی آماده شده و در اختیار شما قرار گرفته است بنابراین می توانید از وجود این بسترها و ظرفیتها استفاده نمایید

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha