شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳
کد خبر: 211079

اگر به دنبال چیزی هستید که پوستتان را درخشان کند ( پوست لیمو )، پف چشمانتان را بخوابند ( برش های خیار ) و یا سوزش را کم کند ( تخم مرغ از املت صبحانه تان بیشتر معجزه می کند ) چرا نگاهی به کابینت های آشپزخانه خودتان نمی کنید؟ در همین کابینت ها بود که من، راه حل بسیاری از مشکلات پوستی ام که مانع زیباییم می شد را کشف کردم.

با چند ماسک روشن کننده پوست آشنا شوید

سلامت نیوز:اگر به دنبال چیزی هستید که پوستتان را درخشان کند ( پوست لیمو )، پف چشمانتان را بخوابند ( برش های خیار ) و یا سوزش را کم کند ( تخم مرغ از املت صبحانه تان بیشتر معجزه می کند ) چرا نگاهی به کابینت های آشپزخانه خودتان نمی کنید؟ در همین کابینت ها بود که من، راه حل بسیاری از مشکلات پوستی ام که مانع زیباییم می شد را کشف کردم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از سایت دکتر کرمانی، من به خاطر زیبا شدن هرکاری می کنم، مخصوصا اگر قرار باشد آزمایش را در آشپزخانه ام انجام دهم. برای مثال مالیدن مایونز و تخم مرغ به موهای خشک و فرفری ام به این امید که صاف و درخشان شوند! من واقعا این کار را کردم و بوی خیلی بدی هم داشت.

اگر به دنبال چیزی هستید که پوستتان را درخشان کند ( پوست لیمو )، پف چشمانتان را بخوابند ( برش های خیار ) و یا سوزش را کم کند ( تخم مرغ از املت صبحانه تان بیشتر معجزه می کند ) چرا نگاهی به کابینت های آشپزخانه خودتان نمی کنید؟ در همین کابینت ها بود که من، راه حل بسیاری از مشکلات پوستی ام که مانع زیباییم می شد را کشف کردم. آنچه می خواهم درباره اش برایتان بگویم همین حالا هم در آشپزخانه تان موجود است و یا حداقل رسیدن به آن کار ساده ای است.

در ادامه می خواهم چند ماسک صورت فوق العاده به شما آموزش دهم که می توانید خودتان به سادگی در خانه بسازید.

ماسک لیمو روشن کننده پوست

لیمو سرشار است از AHA ها و BHA ها که سلول های مرده ی پوست را از بین می برند و به تمیز کردن جوش های سر سیاه، آکنه و روشن کردن پوست کمک می کنند. عسل نیز در این ماسک حضور دارد که خود سرشار از آنتی اکسیدان طبیعی و نیروگاه ضد باکتری است.

مواد لازم:

    یک دوم قاشق چای خوری آب لیمو
    یک چهارم قاشق چای خوری پودر ویتامین C ( یک کپسول ویتامین C را باز کنید از پودر درون آن استفاده کنید )
    سه قطره روغن طبیعی لیمو
    مایعاتی که می توانید از بینشان یکی را انتخاب کنید: آب آلوئه ورا ( تسکین دهنده و درمان کننده )، ماست یونانی ( زداینده و تمیز کننده ) و عسل ( تغذیه کننده و صاف کننده ).

نحوه استفاده:

1- تمام مواد گفته شده را در یک کاسه با هم ترکیب کنید تا خمیری نرم و ضخیم به دست بیاورید.

2- خمیر را به صورت و گردن خود بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه بماند.

3- با یک لیف حمام خیس و گرم صورت و گردن خود را تمیز کنید و این ماسک را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید.

اسکراب صورت بلغور جو دو
بلغور جو دو سر سرشار است از گلوکان بتا تغذیه کننده پوست. همچنین در این ماسک از تازگی میوه هایی همچون پرتقال و لیمو نیز استفاده شده و همانطور که می دانید اینها سرشار هستند از ویتامین C و خاصیت درخشان کنندگی پوست. اضافه کردن عسل به این اسکراب آن را تبدیل به معجونی سرشار از آنتی اکسیدان می کند که سرشار از ویتامین های دوستدار پوست است.

مواد لازم:

    یک دوم فنجان عسل
    یک دوم قشاق غذا خوری آب پرتقال
    یک دوم فنجان بلغور جو دو سر فوری
    یک دوم قاشق چای خوری آب لیمو

نحوه استفاده:

1- بلغور جو دو سر را با آب لیمو خیس کنید.

2- سپس عسل و آب پرتقال را ترکیب کنید.

3- سپس صورت و بدن را با این اسکراب بپوشانید.

 

ماسک نرم کننده موی موز

موز حاوی دوز سالمی از پتاسیم، ویتامین E و روغن های طبیعی است که با هم برای صاف کردن موهای فر خورده کار می کنند. با استفاده از روغن بادام نیز می توانید موها را تقویت کنید.

مواد لازم:

    یک موز
    یک قاشق غذا خوری روغن بادام

نحوه استفاده:

1- از ریشه تا انتها موها را به ترکیب یک عدد موز و یک قاشق غذا خوری روغن بادام آغشته کنید.

2- اجازه دهید ماسک به مدت 20 دقیقه تاثیر شگفت انگیز خودش را بگذارد و سپس با آب بشویید.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha