خوردن صبحانه به ویژه برای کودکان اهمیت زیادی دارد. در ادامه چند نوع صبحانه مغذی و اشتهاآور که والدین می‌توانند به راحتی و سرعت آنها را تهیه نمایند، برای شما معرفی می‌گردند.

چند صبحانه مقوی برای کودکان

سلامت نیوز-*فرزاد برهمندپور: خوردن صبحانه به ویژه برای کودکان اهمیت زیادی دارد. در ادامه چند نوع صبحانه مغذی و اشتهاآور که والدین می‌توانند به راحتی و سرعت آنها را تهیه نمایند، برای شما معرفی می‌گردند.

 با وجود این که اکثر والدین می‌دانند که مصرف صبحانه برای بهبود رشد جسمی و بالا رفتن بهره هوشی کودکانشان بسیار موثر است؛ اما مشکل اصلی آنها با فرزندانشان در مورد مصرف صبحانه آن است که بسیاری از کودکان هر نوع غذایی را برای مصرف در صبحانه دوست ندارند.

از دیدگاه علم تغذیه، سه اصل مغذی بودن، اشتها آور بودن و طعم و مزه خوب داشتن مواد غذایی می‌توانند باعث شوند تا هر کودکی تمایل پیدا کند تا مواد غذایی مذکور را در صبحانه مصرف نماید.


صبحانه 1: ساندویج تخم‌مرغ پیتزایی

در این نوع صبحانه یک تخم‌مرغ را کاملا پخته و به صورت اسلایس درآورده سپس هر قطعه را بر روی یک قطعه نان تست قرار داده و روی آن یک عدد گوجه‌فرنگی و یک برگ پنیر گودا قرار داده و به مدت 3 دقیقه در داخل تستر یا مایکروفر گذاشته تا داغ شود.

ساندویج حاصل از لحاظ ارزش تغذیه‌ای بسیار مغذی و دارای ارزش سیرکنندگی بالایی می‌باشد.

صبحانه 2: دسر ماست و کورن فلکس

کودکان مصرف دسر را بسیار دوست دارند. به همین دلیل می‌توان در یک لیوان پایه بلند مقداری کورن فلکس ریخت و روی آن را با ماست و مقدار کمی ژله یا ژلاتین پر کرد و حدود 1 ساعت در فریزر قرار داد تا به شکل بستنی خود را بگیرد. سپس صبح آن را به عنوان صبحانه به کودک داد. این نوع صبحانه برای کودکانی که اشتهایی به خوردن غذا در صبح ندارند، پیشنهاد بسیار خوبی می‌باشد.


صبحانه 3: ساندویچ صورت آدمک پنیری

بسیاری از کودکان ممکن است از خوردن نان و پنیر ساده در صبحانه خوش‌شان نیاید، اما اگر بتوان به نوعی آن را سرو کرد که مورد پسند واقع شود، می‌تواند به عنوان یک صبحانه دوست داشتنی برای کودک مطرح باشد.

در این نوع صبحانه می‌توان مقدار حدود 30 گرم پنیر را بر روی یک اسلایس نان تست که ترجیحا هم به شکل گرد و دایره‌ای درآمده مالیده و سپس از برش‌های گوجه فرنگی و خیار برای تشکیل صورت آدمک استفاده نموده.


صبحانه 4: مخلوط مغزهای گیاهی و میوه‌های شیرین

مخلوط کردن مغزهای گیاهی مانند بادام، فندق، بادام هندی با میوه‌های شیرینی مانند موز، زردآلو، هلو، سیب، پرتقال یا نارنگی شیرین برای برخی کودکان می‌تواند بسیار دلپذیر باشد.

به علاوه اینکه این نوع صبحانه از نظر ارزش تغذیه‌ای و میزان انرژی مورد نیاز برای کودک بسیار مقوی و مغذی می‌باشد.

صبحانه 5: مخلوط پنیر، چیپس تورتیلا و تخم‌مرغ

یکی دیگر از صبحانه‌های مقوی ترکیب کردن پنیر با چیپس تورتیلا و تخم‌مرغ پخته خردشده می‌باشد.

این صبحانه از لحاظ ارزش تغذیه‌ای جزء صبحانه‌های مغذی است که توصیه می‌شود حداقل یک تا دو بار در هفته از جمله صبحانه‌های مصرفی توسط کودک باشد.

 * کارشناس ارشد تغذیه و ارتقای سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha