مردی که با انگیزه تصاحب خانه زنی سالخورده او را به قتل رسانده و جسدش را ۲‌ ماه در فریزر خانه‌اش نگه داشته بود درحالی‌که از سوی دادگاه به قصاص محکوم شده بود توانست با جلب رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات پیدا کند.

قاتل، جسد مقتول را در فریزر مخفی‌کرده بود

سلامت نیوز: مردی که با انگیزه تصاحب خانه زنی سالخورده او را به قتل رسانده و جسدش را ۲‌ ماه در فریزر خانه‌اش نگه داشته بود درحالی‌که از سوی دادگاه به قصاص محکوم شده بود توانست با جلب رضایت اولیای دم از چوبه دار نجات پیدا کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از همشهری آنلاین، تحقیقات پلیس در این‌باره از روز 22تیرماه سال 91آغاز شد. آن روز مردی به پلیس آگاهی رفت و مدعی شد كه یكی از اقوامش كه زنی سالخورده و تنها است مفقود شده است. او به مأموران گفت: این زن در خانه‌ای در شمال تهران زندگی می‌كرد و گاهی اوقات به او سر می‌زدم اما از چند روز پیش، اثری از وی نیست و نمی‌دانم چه بلایی سرش آمده است. با اظهارات این مرد تحقیقات مأموران شروع شد و آنها بعد از چند روز متوجه شدند كه خانه این زن توسط مرد جوانی فروخته شده است.

    كشف جسد در فریزر

تحقیقات برای دستگیری فروشنده خانه در حالی ادامه داشت كه مأموران حدس می‌زدند او با انگیزه تصاحب خانه زن سالخورده، وی را به قتل رسانده است. با وجود این هیچ ردی از وی به‌دست نیامده بود تا اینكه زنی با پلیس تماس گرفت و در اظهاراتی عجیب گفت در فریزری كه در انباری خانه‌شان قرار دارد جسد یخ زده زنی را دیده و وحشت كرده است.

ماموران به خانه این زن رفتند و همانطور كه او گفته بود در فریزر خانه‌اش با یك جسد مواجه شدند. زن جوان به مأموران گفت: حدود 2‌ماه قبل شوهرم فریزری خرید و در انباری خانه مان گذاشت. هرچه درباره علت خرید این فریزر از او سؤال كردم توضیحی نداد. در این مدت هیچ وقت به انباری نرفته بودم تا اینكه وقتی برای برداشتن وسیله‌ای به آنجا رفتم در فریزر را باز كردم و جنازه را در آن دیدم.

شواهد به‌دست آمده حاكی از آن بود كه جسد متعلق به همان زنی است كه مفقود شده بود. از سویی بررسی‌ها نشان می‌داد صاحبخانه از اقوام مقتول و همان مردی است كه خانه او را فروخته است. به این ترتیب وی بازداشت شد و به قتل اعتراف كرد.
متهم در بازجویی‌ها گفت: زن سالخورده از اقوامم بود و به تنهایی زندگی می‌كرد.

به همین دلیل تصمیم گرفتم خانه‌اش را بفروشم. در جریان رفت‌وآمد به خانه او توانستم اسناد و مدارك خانه‌اش را سرقت كنم و مدتی بعد خانه را فروختم. اما روز حادثه وقتی برای دیدنش به خانه‌اش رفته بودم او همه‌‌چیز را فهمید و شروع به داد و فریاد كرد. من هم با او درگیر شدم و وی را به قتل رساندم. چند روز جسد همانجا مانده بود اما چون باید خانه تخلیه می‌شد فكری به ذهنم رسید. ابتدا یك فریزر خریدم و در انباری خانه‌ام گذاشتم. سپس جسد را به انباری خانه خودم بردم و در فریزر قرار دادم. فكر نمی‌كردم هیچ‌كس از این ماجرا بویی ببرد اما همسرم سراغ فریزر رفت و همه‌‌چیز لو رفت.

    در دادگاه

متهم به قتل در ادامه صحنه جنایت را بازسازی كرد و در نهایت پرونده با صدور كیفرخواست به شعبه 71دادگاه كیفری استان تهران فرستاده شد. چون همه اولیای دم در خارج از كشور ساكن هستند در آن جلسه وكیل مدافع‌شان برای متهم درخواست مجازات قصاص كرد.

سپس متهم در دفاع از خودش گفت: روز حادثه وقتی به خانه مقتول رفتم، جسد او روی زمین افتاده بود و برای اینكه قتل وی به گردن من نیفتد، آن را داخل فریزر گذاشتم و 2‌ماه از آن نگهداری كردم و منتظر پیدا كردن جای مناسبی برای دفنش بودم. قبول دارم خانه را پس از دزدیدن سند فروختم اما من قاتل نیستم. با وجود این اظهارات قضات دادگاه پس از شور متهم را به قصاص محكوم كردند.

    بخشش، 5سال پس از جنایت

متهم تلاش می‌كرد هر طور شده از قصاص نجات پیدا كند. او در نخستین اقدام به رأی دادگاه اعتراض كرد وپرونده در دیوان‌عالی كشور بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت اما قضات دیوان نیز رأی دادگاه را تأیید كردند و متهم به چوبه دار نزدیك‌تر شد. با وجود این او تلاش كرد رضایت اولیای دم را جلب كند.

رایزنی‌ها با خانواده مقتول 5سال طول كشید تا اینكه سرانجام آنها حاضر شدند در قبال دریافت دیه، مرد قاتل را ببخشند. به این ترتیب چند روز قبل او از لحاظ جنبه عمومی جرم بار دیگر محاكمه شد. در این جلسه كه در شعبه دوم دادگاه كیفری یك استان تهران برگزار شد متهم گفت: طمع تصاحب خانه مقتول زندگی‌ام را تباه كرد.

نیت من فقط به‌دست آوردن خانه بود اما ناخواسته مرتكب قتل شدم و به دردسر بزرگی افتادم و حتی تا یك قدمی چوبه دار پیش رفتم اما اولیای دم با بزرگواری حاضر شدند با دریافت دیه من را ببخشند. حالا هم از كاری كه كرده‌ام پشیمانم از قضات دادگاه می‌خواهم در مجازاتم تخفیف قائل شوند.با پایان دفاعیات متهم قضات دادگاه وارد شور شدند و وی را به تحمل 10سال حبس با محاسبه ایام بازداشت محكوم كردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha