تجهیز 70 درصد استان های کشور به دستگاه تشخیص افت سیستم ایمنی بدن

به گزارشسلامت نیوز به نقل از روابط عمومی وزارت بهداشت دکتر عباس صداقت رییس اداره ایدز با اعلام این خبر و ذکر این نکته که تمام مبتلایان ایدز در سراسر كشور به دستگاه تشخیص افت و تضعیف سیستم ایمنی بدن دسترسی دارند، گفت: دستگاه تشخیص تضعیف سیستم ایمنی بدن برای ارزیابی وضعیت ایمنی بدن و نیز راهنمایی پزشكان برای انتخاب یك برنامه درمانی، كاربرد دارد.
وی اضافه كرد: تجهیز همه استانها به دستگاه تشخیص تضعیف سیستم ایمنی بدن از برنامه های اداره ایدز است، اما به دلیل گران بودن این دستگاه (هردستگاه حدود 80 هزار دلار) و مدیریت منابع اقتصادی، تجهیز برخی استان ها به این دستگاه توجیه اقتصادی ندارد.
رییس اداره ایدز وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت:‌ ویروس ایدز به تدریج تكثیر شده و باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می شود.
وی اضافه كرد: سلول هایی به نام «تی» در سیستم ایمنی بدن وجود دارند و دارای نشانه هایی موسوم به CD4 هستند كه تعداد و بالا و پایین بودن میزان این نشانه ها، بیانگر معنایی خاص در وضعیت سیستم ایمنی بدن است. دستگاه تشخیص تضعیف سیستم ایمنی بدن قادر است این نشانه ها را اندازه بگیرد و براساس اطلاعاتی كه از اندازه این نشانه ها به دست می آید، پزشك درمانگر یا متخصص برای بیمار تصمیم می گیرد كه چه برنامه درمانی را اجرا كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha