شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۰
کد خبر: 211113

دانشمندان دانشگاه گلاسکوی اسکاتلند در تحقیقات خود موثرترین روش برای حفظ سلامتی و پیشگیری از مرگ زودهنگام انسان را یافتند.

بهترین راه برای پیشگیری از مرگ زودهنگام کشف شد

سلامت نیوز: دانشمندان دانشگاه گلاسکوی اسکاتلند در تحقیقات خود موثرترین روش برای حفظ سلامتی و پیشگیری از مرگ زودهنگام انسان را یافتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، دانشمندان دانشگاه گلاسکو در تحقیقات خود که در مجله "British Medical Journal" منتشر شد، به این نتیجه رسیدند که ورزش عامل اساسی در بهبود سلامتی است. آمارهای تحقیقاتی آنها نشان می دهد که دوچرخه سواری روزانه بهترین ورزشی است که به بهبود سلامتی قلب و رگ ها کمک می کند، احتمال مرگ زودهنگام را به میزان 40 درصد کاهش می دهد و از خطر ابتلا به سرطان به میزان 450 درصد می کاهد.

این دانشمندان نتایج خود را براساس تحقیقات روی بیش از 250 هزار انگلیسی صورت دادند که در دهه پنجاه زندگی خود به سرمی برند.

این تحقیقات نشان داد: میانگین مرگ و میر در بین کسانی که دوچرخه سوار بودند، به طور محسوسی پایین تر از کسانی بود که از خودرو استفاده می کردند. این میانگین بین زنان و مردان مورد تحقیقات تقریبا مساوی بود.

این دانشمندان بر اهمیت حفظ منظم ورزش نظیر پیاده روی تاکید کرد که مهمترین فعالیت فیزیکی است که در حفظ سلامت انسان موثر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha