اگرچه هنوز هپاتیت های ویروسی و مصرف الکل شایع ترین علل نارسایی کبدی در آمریکا و دنیا است اما در 5 تا 10 سال آینده کبدچرب ناشی از چاقی جای آنها را خواهد گرفت.

طی 10 سال آینده چاقی و کبدچرب شایع ترین علت نارسایی کبد در دنیا خواهد بود
سلامت نیوز: استاد دانشگاه ماساچوست آمریکا هشدار داد: طی 10 سال آینده چاقی و کبدچرب شایع ترین علت نارسایی کبد در دنیا خواهد بود

استاد دانشگاه ماساچوست ایالات متحده آمریکا با اشاره به رشد فزاینده پدیده چاقی و اینکه کبد چرب از عوارض افزایش وزن و چاقی است، گفت: اگرچه هنوز هپاتیت های ویروسی و مصرف الکل شایع ترین علل نارسایی کبدی در آمریکا و دنیا است اما در 5 تا 10 سال آینده کبدچرب ناشی از چاقی جای آنها را خواهد گرفت.

به گزارش ستاد خبری پنجمین کنگره سراسری انجمن علمی جراحان عمومی، دکتر رضا سعیدی پزشک ایرانی مقیم آمریکا با اشاره به ورود تکنیک های نوین جراحی مراقبت های بیهوشی و ویژه پس از عمل اظهار کرد: در نتیجه آن امکان پیوند بخشی از کبد فرد سالم به بیمار مبتلا به نارسایی کبد با میزان بقا و طول عمر مناسب فراهم شده است.

وی ادامه داد: هم اکنون به 2 شیوه پیوند از جسد(مرگ مغزی) و پیوند از بخشی از کبد فرد سالم در ایالات متحده آمریکا در حال انجام است، گفت: خوشبختانه میزان موفقیت هر دو نوع پیوند در یک سال نخست 90 درصد و در پنج سال پس از پیوند 75 درصد است.

  استاد دانشگاه ماساچوست آمریکا با توصیه به مردم مبنی برمصرف غذاهای کم چرب و پرکربوهیدرات انجام به موقع واکسیناسیون علیه ویروس هپاتیت بی، کنترل بهتر خون ها تزریقی برای پیشگیری از انتقال ویروس هپاتیت سی و پرهیز از اعتیاد تزریقی در ادامه از همه این موارد از علل از کارافتادگی کبد یاد کرد و افزود: البته چاقی میزان بروز سنگ های مجاری صفراوی را هم افزایش می دهد.

دکتر سعیدی با بیان اینکه در ایالات متحده آمریکا سالانه 17 هزار پیوند کلیه، 7هزار پیوند کبد و 2هزار پیوند پانکراس انجام می شود، گفت: این در حالی است که هنوز 70 هزار نفر در آمریکا در لیست انتظار پیوند کبد هستند.

وی مرکز درمانی نمازی شیراز را در امر پیوند به ویژه کبد و لوزالمعده فعال و موفق برشمرد و یادآورشد: با وجود دشواری پیوند پانکراس میزان رد پیوند در این عضو در یک  نخست پس از پیوند 10 تا 15 درصد است که با دارو به سادگی قابل کنترل است.

استاد دانشگاه ماساچوست آمریکا با بیان اینکه در پیوند عضو رد پیوند حاد و به یک باره با دارو برگشت پذیر است، گفت: اما در رد پیوند مزمن فرد در مدت 5 تا 10 سال عضو و یا ارگان پیوند شده را رد می کند که تنها درمان آن پیوند دوباره است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha