عوامل مختلف و بیشماری در افزایش تنش بیت افراد نقش دارند اما باید امیدوار بود چرا که راهکارهای ساده و اما مفیدی برای کنترل خشم نیز در دسترس است.

4 دلیل غیر منتظره‌ای که شما را پرخاشگر می‌کند

سلامت نیوز:عوامل مختلف و بیشماری در افزایش تنش بیت افراد نقش دارند اما باید امیدوار بود چرا که راهکارهای ساده و اما مفیدی برای کنترل خشم نیز در دسترس است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  باشگاه خبرنگاران؛ بحث و جدل کردن هیچ وقت سرگرم کننده نیست و اگر شما در طول روز با همکار، خانواده و دوست خود بحث و اختلاف داشته باشید، این احساس ناخوشایند در شما تا چند روز باقی می‌مامند و حتی ممکن است شما را از انجام دادن صحیح کار‌های روزمره باز دارد.

در این جا به دلایلی که شما را به صورت غیر منتظره عصبانی می‌کند اشاره می‌کنیم:

۱. کسی که برای شما احترام قائل نیست:
پژوهشگران دریافته‌اند که باید فرد را در موقعیت‌های مختلف سنجید و مورد تجزیه و تحلیل قرار داد.

برای مثال اگر دوست شما در موقیعت بالایی قرار بگیرد که از سطح درک پایینی نیز برخوردار باشد، یقینا رفتار نامناسبی را از خودش بروز می‌دهد که در نهایت به علت بی احترامی، شما را عصبانی می‌کند.

۲. خواب ناکافی
نخوابیدن به اندازه‌ی کافی بر روی سلامتی، کارایی مغز و توانایی انجام کارهای روزانه می‌تواند تاثیرات منفی داشته باشد.

بر اساس آخرین مطالعات زن و شوهری که خواب کافی نداشته باشند نمی‌توانند مشکلات را به خوبی حل کنند و این موضوع باعث می‌شود که بین آن‌ها جدل صورت بگیرد.

۳. خود درگیری ممنوع!
مطالعه‌ای که بر روی ۲۶۱ نفر از دانشجویان داشگاه ملی تایوان صورت گرفت، حاکی از آن است که افرادی که خوددرگیری دارند سریعا نسبت به رفتار دیگران پرخاشگری می‌کنند.
 
کارشناسان معتقدند خوددرگیری این افراد به دلیل آن است که از محبت پدر و مادر به میزان کافی برخوردار نبوده‌اند.

۴. با خودتان مهربان نیستید
اگر شما با خودتان مهربان نباشید نمی‌توانید کارهای روزمره را به خوبی انجام دهید و این موضوع خشم شما را برانگیخته و در نهایت باعث می‌شود که شما با افراد رفتار ناشایستی داشته باشید که در نهایت منجر به مرافعه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha