وزیر بهداشت با بیان اینکه ما در این دوره اقدامات خوبی انجام داده‌ایم،گفت: اگر مانند این مدتی که ما کار کرده‌ایم، طی ۳۸ سال گذشته نیز دولت‌ها و مجالس کار می‌کردند، ایران گلستان شده بود.

تحویل ۲۱ هزار تخت بیمارستانی به مردم در این دولت

سلامت نیوز:وزیر بهداشت با بیان اینکه ما در این دوره اقدامات خوبی انجام داده‌ایم،گفت: اگر مانند این مدتی که ما کار کرده‌ایم، طی ۳۸ سال گذشته نیز دولت‌ها و مجالس کار می‌کردند، ایران گلستان شده بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، وزیر بهداشت در همایش تغذیه سالم - سفیران سلامت که به مناسبت هفته سلامت برگزار شد با بیان اینکه در حال حاضر شرایط خوبی از نظر "پیشگیری" در کشور نداریم، اظهار کرد: راه بهبود این وضعیت، مردم هستند، اما رفتار حاکمان نیز در سلامت جسم و روان مردم موثر است. آنها نباید آنچه را که برای جسم و روان مناسب نیست، برای مردم بپسندند. در بخش‌های اجرایی مانند مجلس و دولت نیز این مسائل رعایت شود.

وی ادامه داد: سلامت حتی بیش از امنیت اهمیت دارد. در کنار همه توجهاتی که به این حوزه می‌شود، در بخش سلامت از همه دستگاه‌ها انتظار داریم که رعایت کنند یا حداقل بیماری تولید نکنند و به تعداد بیماران جسم و روان نیفزایند.

وزیر بهداشت ضمن هشدار نسبت به افزایش بیماران مبتلا به دیابت در کشور طی ۳۰ سال آینده تا رقم یک سوم جمعیت کشور، افزود: اگر امروز به فکر چاره باشیم ۳۰ سال دیگر جواب می‌گیریم؛ چرا که حداقل سه نسل طول می‌کشد تا تغییراتی ایجاد شود.

هاشمی با تاکید بر نقش موثر سفیران سلامت در بهبود وضعیت تغذیه در جامعه تصریح کرد: مسئولان باید به آنچه که می‌گویند خود نیز عمل کنند. ما در این دوره اقدامات خوبی انجام داده‌ایم، اما اگر کمک می‌کردند وزارت بهداشت کارنامه درخشانی داشت. اگر مانند این مدتی که ما کار کرده‌ایم طی ۳۸ سال گذشته نیز دولت‌ها و مجالس کار می‌کردند، ایران گلستان شده بود.

وی افزود: وزارت بهداشت طی این دوره از فعالیت خود ۲۵۰۰ خانه بهداشت ساخت، ۳۰۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان اورژانس کشور اضافه کرد و همچنین ۲۱ هزار تخت بیمارستانی در این دولت تحویل خواهد داد.

هاشمی با اشاره به ضرورت تقویت فرهنگ مردم برای مراقبت از خود و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های غیرواگیر و مرگ و میرهای ناگهانی مانند تصادف در جاده‌ها، ادامه داد: کاری که مردم می‌توانند انجام دهند این است که به کاهش مصرف نمک، روغن، شکر و افزایش تحرک فیزیکی اهمیت دهند. در ایران مصرف لبنیات نسبت به برخی کشورهای جهان یک سوم است. اما از طرف دیگر در مصرف لوازم آرایش، مقام‌های اول را داریم. از سوی دیگر برخی دستگاه‌ها نیز می‌توانند به بهبود این وضعیت کمک کنند.

وزیر بهداشت گفت: ما از جهاد کشاورزی خواهش می‌کنیم که به حرف نانوایان توجه کنند. آنها می‌گویند اگر به گندم تولید داخل نمک بزنیم، نان عمل نمی‌آید. در این صورت ما هر چقدر هم به این آرد ویتامین D اضافه کنیم تا از کمبود این ویتامین جلوگیری شود، اما باز هم مردم به دلیل نمکی که به آرد اضافه می‌شود، در معرض فشار خون هستند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha