همان طور كه افراد باید در پیشگیری از پوسیدگی‌های دندان مسائل بهداشتی و سلامت دندان را رعایت كنند، متعاقباً پزشكان دندانپزشك نیز باید در این راستا یك روند هماهنگ را با افراد جامعه برای پاسخگویی و اطلاع رسانی در پیشگیری از پوسیدگی‌های دندان انجام دهند.

وضع بهداشت دندان در كشور رو به نزول است
سلامت نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: با وجود تمام پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه دندانپزشكی متأسفانه با یك روند نزولی بهداشت دندان در كشور مواجه هستیم و باید هر چه سریعتر طرح جامع پیشگیری از پوسیدگی دندان توسط وزارت بهداشت تدوین و اجرا شود.

ایوب پهلوان در گفت‌وگو با  فارس با اشاره به اینكه در طول چند سال اخیر دانشكده‌های دندانپزشكی و همچنین سمینار و كنگره‌های دندانپزشكی رشد شایانی داشته‌اند ولی متأسفانه پوسیدگی‌های دندانی در كشور افزایش یافته است، اظهار داشت: با وجود تمام پیشرفت‌های چشمگیر در حوزه دندانپزشكی متأسفانه با یك روند نزولی بهداشت دندان در كشور مواجه هستیم.

این متخصص دندانپزشكی ترمیمی از دانشگاه میشیگان آمریكا افزود: روند نزولی بهداشت دندان در كشور نشانگر این امر است كه اطلاعات بهداشتی و آموزش‌های پیشگیری از پوسیدگی دندان به طور كنترل شده و صحیح به آحاد جامعه منتقل نمی‌شود.

پهلوان به موفقیت برنامه بهداشت و سلامت دندان كشورهای اروپایی شمالی اشاره كرد و گفت: وزارت بهداشت باید در این راستا برنامه جامع و طولانی مدتی را با مشاركت تنگاتنگ «پزشك و افراد» برای پیشگیری از پوسیدگی‌های بی‌رویه‌ دندان در كشور تدوین و اجرا كند تا هم پزشك و هم افراد متعهد به انجام كامل این طرح شوند.

وی در پاسخ به این پرسش كه جامعه پزشكان چگونه می‌توانند افراد جامعه را در پیشگیری و بهداشت دندان یاری كنند، افزود: همان طور كه افراد باید در پیشگیری از پوسیدگی‌های دندان مسائل بهداشتی و سلامت دندان را رعایت كنند، متعاقباً پزشكان دندانپزشك نیز باید در این راستا یك روند هماهنگ را با افراد جامعه برای پاسخگویی و اطلاع رسانی در پیشگیری از پوسیدگی‌های دندان انجام دهند.

پهلوان خاطرنشان كرد: در حال حاضر روند پوسیدگی‌های دندان در ایران بسیار بیشتر از حد معمول نسبت به آمارهای متداول در دنیا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha