بیشترین موضوعی كه برای ابتلا به این عارضه مطرح است موضوع فاكتور ژنتیكی است و افرادی كه در خانواده خود مبتلا به این عارضه را دارند نسبت به آن دقت داشته باشند. این بیماران با اسهال‌های مزمن، كاهش وزن و تب و دردهای مزمن ‌شكمی كه مقاوم به درمان بوده و به خصوص در كولیت استراز با خونریزی‌های مداوم و اسهال خونی و طول كشنده همراه است مواجه می‌شوند.

تب‌، كاهش وزن و اسهال مزمن از علائم التهاب روده است
سلامت نیوز: عضو انجمن متخصصان گوارش و كبد ایران گفت: تب‌، كاهش وزن و اسهال مزمن از علائم التهاب روده است و استرس نیز در ابتلا به این بیماری تاثیر بسزایی دارد.

رسول ستوده‌منش در گفت‌وگو با  فارس، با بیان اینكه بیماریهای التهابی روده خود را به دو صورت كرون و كولیت استراز نشان می‌دهند تصریح كرد: نوع اول بیشتر با خونریزی و اسهال خونی و نوع دوم بیشتر خود را به صورت اسهال معمولی نشان می‌دهند.

وی افزود: هر دوی این بیماری‌ها جزو بیمارهای خودایمنی هستند كه علت مشخصی برای آنها ذكر نشده و در آنها فاكتورهای ایمنی بدن علیه بافت روده وارد عمل می‌شود و می‌توان گفت فاكتورهای ژنتیكی و استعداد فامیلی، فاكتور عفونی، مسایل محیطی و استرس در به وجود آمدن آنها تاثیر دارند.

ستوده‌منش اضافه كرد: بیشترین موضوعی كه برای ابتلا به این عارضه مطرح است موضوع فاكتور ژنتیكی است و افرادی كه در خانواده خود مبتلا به این عارضه را دارند نسبت به آن دقت داشته باشند. این بیماران با اسهال‌های مزمن، كاهش وزن و تب و دردهای مزمن ‌شكمی كه مقاوم به درمان بوده و به خصوص در كولیت استراز با خونریزی‌های مداوم و اسهال خونی و طول كشنده همراه است مواجه می‌شوند.

وی گفت: مردم خونریزی‌های دستگاه گوارش را جدی بگیرند چرا كه ممكن است درصدی از خونریزی‌ها به علت سرطان‌های روده باشد كه اگر در مراحل اولیه خود را نشان دهد مهم است و باید پیگیری شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: از نظر درمان باید گفت متاسفانه این بیماران با یك نسخه خوب نمی‌شوند و باید مدتهای زیادی دارو مصرف كنند. لذا قطع ناگهانی دارو كه معمولاً با مصرف آن علائم كنترل می‌شود با عود بیماری همراه است كه منجر به خونریزی‌های غیرقابل كنترل و پاره‌گی روده می‌شود و در این حالت فرد نیاز به جراحی پیدا می‌كند.

وی اضافه كرد: اگر بیماران تحت كنترل باشند طول عمر طبیعی خواهند داشت و حتی زنان مبتلا به بیماری می‌توانند باردار شوند البته باید داروهای خود را هنگام بارداری هم استفاده كنند كه متاسفانه شاهد هستیم برخی بیماران به اشتباه دارو را هنگام بادراری ترك می‌كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha